Gå til innhold

Pris på justering av tenningspunkt?

Ranger emnet


Denominator

Anbefalte innlegg

Skal ha min bil på verkstedet på mandag, Chevy Blazer S10 1996mod. Den skyter litt i potta og har et mannevondt bensinforbruk og jeg tror det enten er feil tenningspunkt eller lekkasje i dysene. Dysene bytter jeg i så fall selv, ikke noe problem, men tenning det gidder jeg ikke styre med.

 

Noen som kan fortelle meg hva jeg skal forvente å betale for justering av tenning på merkeverksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede time på Skaugs....den 26 november, ikke noe ledig før. De skal få ta EU-kontrollen og en sjekk før vinteren.

Men kan ikke kjøre rundt i litt over en mnd med tenningsbank, så det må nok ordnes før. Har time på merkeverksted på mandag, så da mister jeg nok både ett bein og en arm i utgifter tenker jeg ;):happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlys timen. Dersom du må justere bilen nå, ta ut tennplugg nr 1, sett tommel i hull og vri motor til stempel er på topp-punkt sjekk så hvilket gradtall du har på veiva. Da har du en grovjustering. Dersom du har stifter (noe jeg tviler på) kan du gjøre det samme med en kontrollampe og stiften (med tenning på). Det blir noe mer nøyaktig. Aller mest nøyaktig blir detom du kjøper tenningslampe på biltema. Verksted er bare tull, det blir mer trøbbel av å sende bilen dit enn om du gjør alt selv. Dersom du har elektroniske dyser er jeg 99% sikker på at du har en modul som finjusterer tenninga. Du trenger egentlig bare en grovinnstilling (+/- 1°)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår