Gå til innhold

Trenger hjelp.. lh 2.4 svinghjulmontering (haster)

Ranger emnet


Tomma91

Anbefalte innlegg

Trenger hjeeelp !...

 

Heisann, skulle bytte veivakseltetning idag, og uten og tenke meg om demonterte jeg svinghjul og (regnet med at svinghjulet bare passet en vei) så monterte jeg alt og skulle starte opp, men motoren lægga og startet ikke, virket som totalt feil tenning. alt er gjort med god oversikt på verksted og kan nok utelukke alle andre ting en feil på montering av svinghjul.

 

er en volvo 940 Turbo med b230 ft motor og lh 2.4 innsprut.

 

Hvordan skal jeg få timet den opp? må jeg demontere girkassen og montere 7 ganger?

 

noen som kan hjelpe meg? er det noen merker? er den bare mulig og montere 8 mulige måter? eller 2?

 

finnes det merker på svinghjule med evnt nullstilling av motor( øvre dødpunkt på syl 1 ) ?

 

 

Hilsen Tom Andre

(håper på fort svar!)

Volvo 945 Turbo

Hilux 4x4 88' offroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en fare for å ha oppfattet feil.

Sylinder 1 på topp dødpunkt, oppholdet i tenner mot starterens plassering.

 

Dene er jeg slettes ikke sikker på men jeg mener det var noe i den dur, forhåpentligvis noen som kan be- eller av-krefte dette fort.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt er nok montert gitt... så må hive det ned igjen. men går jo greit, kan gangen i det nå og med luftverktøy, løftebukk og annet snaks er det greit. men er umotiverende om jeg må demontere 8 ganger.. men prøver det forslaget ditt imorra tenker jeg. om jeg ikke får andre.

 

gjerne svar fortsatt folkens!!!..

Volvo 945 Turbo

Hilux 4x4 88' offroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før motor monteres er det viktig å forsikre seg om at svinghjulet er montert riktig, blir det feil kommer du aldri til å få start + at det er mye jobb å fikse det, itillegg til at det er vanskelig å sjekke at det satt feil uten å ta av girkasse. Svinghjulssensoren sender et signal til hjernen når oppholdet i hullene passerer sensor, disse skal passere 90" før cyl.1 er på topp. Bruk reimhjulet i front for å få motoren i Øvre død punkt på syl.1, dvs at hakket på reimhjulet skal stå mot 0 merke på plastdekselet. Monter så svinghjulet med oppholdet i hullingen mot starteren (90" mot sensoren), Så monteres selve føleren. OBS, husk "locktite" på svinghjulsboltene, løsner svinghjulet kan du miste beina.

 

sving3.jpg

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/101600-guide-a-f-fk-ft.html

 

Hadde visst rett.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitenvolvo: Godt du sa. Jeg har tenkt tanken selv, for jeg må av med girkassa og finne ut om det er den nye simringen eller den nye pakningen på plata til simringen som lekker på motoren min. Jeg vil bruke elefant eller en 2x4" som sikring i bakre løfteøret bare for "piece of mind".

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår