Gå til innhold

offroad bil

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Land Cruiser LJ70 med mye stæsj!

Kremen av kremen!

 

Evt Toyota Hilux med mye stæsj. Husk på å kjøp hilux eldre enn 88 så du får med stiv fram-aksel.

 

Hoved-forskjellen på de 2 er lengden mellom hjula og, logisk nok, plan/ikke plan.

 

En LC er kort og dermed veldig god rundt objekter (trær) og god over skarpe dumper.

En Hilux er bedre opp bakker pga muligheten til å få forhjula over toppen av bakken.

 

Men mest kommer det ned til hva du har mest lyst på, men det er HELT KLART de 2 jeg ville gått for, og kan garantere deg at du får kvalitet på kjøpet :)

 

PS: LC har alltid vært toyota sitt flaggskip, så det er mer påkosta bil enn hilux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørest bra ut, men hilux vill jeg ikke ha. jeg vil ikke plan/pickup

 

lc'n hvordan er det med tilgang til deler? har den noen "standar" feil? jeg er ute etter litt for og mot argumenter til de forsellige bilene jeg har på lista der:) vil ha en stabil og go bil med framkomelighet.

 

og om noen vet av noen andre lignende merker så bare kom med de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med patrol'n er at de ruster mye, og er sinnsykt vanskelig å få tak i en kort med 3,3td. De store er litt... for store!?

Jeg vil på det sterkeste anbefale LC LJ70. Prøvekjør i litt lang oppoverbakke, så du sjekker at den ikke koker.

Dette tyder på sprekt topp. Så å kjøpe alu-radiator er ikke så dumt, da er du sikker på at det ikke skjer noe tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med patrol'n er at de ruster mye, og er sinnsykt vanskelig å få tak i en kort med 3,3td. De store er litt... for store!?

Jeg vil på det sterkeste anbefale LC LJ70. Prøvekjør i litt lang oppoverbakke, så du sjekker at den ikke koker.

Dette tyder på sprekt topp. Så å kjøpe alu-radiator er ikke så dumt, da er du sikker på at det ikke skjer noe tull :)

 

Tull! Grunnen til at toppen sprekker er fordi folk har flat fjøl når motoren er kall. Også hvis bilen har vært hardt kjørt og idioter bare stopper bilen med en gang er sikker vinner til sprekt topp. Og den toyotan ruster like mye som patrolen:happyhappy: Pluss at patrol er skuddsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare skikkelig her tror jeg du må vite hva du skal bruke bilen til... Skal du ha en standardbil, ferdig modda bil, eller en bil du skal stasje opp selv?

 

skal du i terrenget og ha en bil som funker bra der, og som er lett å få deler til, ville jeg uten tvil gått for toyota, LJ70 eller 73, Men vær OBS disse ruster, men har ramme, så rusta er sjelden farlig. sjekk uansett ramma for rusthull der den buer oppover forran bakakselen. Disse er litt "traktor" etter veien, men det er ikke uten grunn at de nesten bare vil ha Toyota i afrika.

 

skal du ha en tøff bil, som funker bra langs veien, og ikke minst kan trekke bra med henger uten å slite nevneverdig går du for en patrol. for 70/80K får du en Y60 med 2.8td motor... god motor, litt mindre traktorfølelse over bilen. 3.3L kom i den gamle 160, ei rustbørse uten sidestykke(men man kan være heldig), men med ei drivlinje man kunne bryte fjell med....

 

Pajero er og en fin, bra bil til prisen din.... kommer igjen an på hva du skal ha bilen til...

 

de andre styrer du unna, sagt rett ut

 

gallopper: gammel pajero innpakka i plast

jeep: potent bra bil, men dyre deler, og stort sett dyre i drift

 

hva med suzuki Vitara, Grand Vitara, eller Jimny? alt ettersom hva du ser etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Mercedes G-klasse diesel? Forsvaret bruker jo de. Beste offroaden som finnes må da være Unimog fra Mercedes. Bare dumt de går under lastebil (shoot me if im wrong). :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår