volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 hei. jeg har lyst på en offroad bil som det kalles:p har sett litt på 1.nissan patrol. 2. mitsubishi pajero. 3. hyunday galloper. 4. jeep cherokee 5. toyota land cruiser så da er jo spørsmålet, hva er det beste? MÅ være diesel og en prisklasse runt 70/80k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Land Cruiser LJ70 med mye stæsj! Kremen av kremen! Evt Toyota Hilux med mye stæsj. Husk på å kjøp hilux eldre enn 88 så du får med stiv fram-aksel. Hoved-forskjellen på de 2 er lengden mellom hjula og, logisk nok, plan/ikke plan. En LC er kort og dermed veldig god rundt objekter (trær) og god over skarpe dumper. En Hilux er bedre opp bakker pga muligheten til å få forhjula over toppen av bakken. Men mest kommer det ned til hva du har mest lyst på, men det er HELT KLART de 2 jeg ville gått for, og kan garantere deg at du får kvalitet på kjøpet :) PS: LC har alltid vært toyota sitt flaggskip, så det er mer påkosta bil enn hilux. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 hørest bra ut, men hilux vill jeg ikke ha. jeg vil ikke plan/pickup lc'n hvordan er det med tilgang til deler? har den noen "standar" feil? jeg er ute etter litt for og mot argumenter til de forsellige bilene jeg har på lista der:) vil ha en stabil og go bil med framkomelighet. og om noen vet av noen andre lignende merker så bare kom med de:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Oktober 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2009 Patrol 3,3 turbo diesel. Finnes ikke bedre offroad biler. Pajero kan du bare glemme de er stygge og kjedelige. En 3,3 kan gå en million hvis du passer på og skifte olje på femhundre tusen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Problemet med patrol'n er at de ruster mye, og er sinnsykt vanskelig å få tak i en kort med 3,3td. De store er litt... for store!? Jeg vil på det sterkeste anbefale LC LJ70. Prøvekjør i litt lang oppoverbakke, så du sjekker at den ikke koker. Dette tyder på sprekt topp. Så å kjøpe alu-radiator er ikke så dumt, da er du sikker på at det ikke skjer noe tull :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEdge Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Hva med Land Rover?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Gå for LC. 70 eller 73 ligger det noen på finn.no av. Får mye stæsj til disse også. Ser det ligger noen HJ60 og, men disse er tunge. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Problemet med patrol'n er at de ruster mye, og er sinnsykt vanskelig å få tak i en kort med 3,3td. De store er litt... for store!?Jeg vil på det sterkeste anbefale LC LJ70. Prøvekjør i litt lang oppoverbakke, så du sjekker at den ikke koker. Dette tyder på sprekt topp. Så å kjøpe alu-radiator er ikke så dumt, da er du sikker på at det ikke skjer noe tull :) Tull! Grunnen til at toppen sprekker er fordi folk har flat fjøl når motoren er kall. Også hvis bilen har vært hardt kjørt og idioter bare stopper bilen med en gang er sikker vinner til sprekt topp. Og den toyotan ruster like mye som patrolen:happyhappy: Pluss at patrol er skuddsikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Hva med Land Rover?? Han sa han skulle ha en driftsikker bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Toyotaen ruster IKKE like mye som Pætrol'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Kjøp Nissan Patrol 3.3td, det er den grommeste 4x4 som er laga. I motsetning til de andre så er de sterke.. + lyden er til å få en halvkram en av... Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Ja kjøp patrol. Er ramme på de så det gjør ikke noe om det er rust på de. Og rust er enkel og fikse med forskjellige produkter som glassfiber og slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Kjøp toyota. Halve Afrika og hele Taliban kan ikke ta feil! :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Oktober 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2009 For å svare skikkelig her tror jeg du må vite hva du skal bruke bilen til... Skal du ha en standardbil, ferdig modda bil, eller en bil du skal stasje opp selv? skal du i terrenget og ha en bil som funker bra der, og som er lett å få deler til, ville jeg uten tvil gått for toyota, LJ70 eller 73, Men vær OBS disse ruster, men har ramme, så rusta er sjelden farlig. sjekk uansett ramma for rusthull der den buer oppover forran bakakselen. Disse er litt "traktor" etter veien, men det er ikke uten grunn at de nesten bare vil ha Toyota i afrika. skal du ha en tøff bil, som funker bra langs veien, og ikke minst kan trekke bra med henger uten å slite nevneverdig går du for en patrol. for 70/80K får du en Y60 med 2.8td motor... god motor, litt mindre traktorfølelse over bilen. 3.3L kom i den gamle 160, ei rustbørse uten sidestykke(men man kan være heldig), men med ei drivlinje man kunne bryte fjell med.... Pajero er og en fin, bra bil til prisen din.... kommer igjen an på hva du skal ha bilen til... de andre styrer du unna, sagt rett ut gallopper: gammel pajero innpakka i plast jeep: potent bra bil, men dyre deler, og stort sett dyre i drift hva med suzuki Vitara, Grand Vitara, eller Jimny? alt ettersom hva du ser etter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Hva med en Mercedes G-klasse diesel? Forsvaret bruker jo de. Beste offroaden som finnes må da være Unimog fra Mercedes. Bare dumt de går under lastebil (shoot me if im wrong). :) Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg