Gå til innhold

Min Audi S3 99!

Ranger emnet


Haansi

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Quattro systemet fordeler kraften dit det trengs mest.

 

Ligger på 50/50 normalt, men kan gå feks da opp til 30/70 hvis det trengs.

 

Det er ikke heeeelt sant når du har quattro med Haldex. Så lenge framhjula går like fort som bakhjula og jeg ikke spinner, så drar den bare på framhjula, men bakhjula kommer med en gang framhjula går fortere. Merker ikke overgangen tho.

 

Synes dette systemet fungerer like bra som på gamlebilen min. Merker at den ikke presser like mye bak som gamlebilen, men det slipper på baken uansett :)

 

Husker ikke i farten hva haldex 1 fordeler max bak, men tror det er 60 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har uansett fått på senkesettet i helga:

 

IMG_7675yut.jpg

 

Gikk greit når jeg kom igang, men høyresida fremme var noe kuk.

 

Visse ikke at jeg måtte løsne bærekulen og drivakslingen, så rota litt før jeg fant det ut. Når det var gjort, gikk resten greit. Venstre fremme var lett.

 

Bakdemperne var vel gjort på 20min pr stk.

 

Jeg gjorde alt alene omtrent. Fikk litt hjelp av en kompis med bakdemperne, men ellers gjorde jeg alt selv.

 

Hadde dog bukk og alt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hadde de to små mutterne som holder wastegate-staget på plass løsnet slik at wastegaten sto åpen hele tiden.

 

I tillegg hadde jeg en kraftig lekkasje på en gummislange som ligger under innsugsmanifolden. Litt kukete å komme til, men du finner den!

 

Samtidig skifta jeg alt av vakumslanger og trykktesta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker bilen din. Akkurat sånn jeg har lyst på. Samme farge også. Bytte likt med min 1.8t? :P Vet du om det er noen forskjell på quattroen til A3 kontra S3? S3'en jeg har prøvd er ihvertfall mye lettere å få ut enn A3. Kan jo være kreftene og.

Endret av RusH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! VELDIG hyggelig å høre :) Selve diffen er hvertfall lik, men kan jo hende det er forskjell på programvaren. Den fungerer hvertfall veldig bra synes jeg. Har som du ser kjørt bil med "vanlig" thorsen-diff også, og jeg er fornøyd med haldexen. Slipper mindre når det er ikke fullt så glatt, men da skal man vel helst ikke herje uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår