EmilS40 Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Hei=) jeg har en Volvo S40. Har vært i Sverige å kjøpt meg ny bass og forsterker. JBL GTO1204BPD bass og GTO 7001E forsterker. alt virker jo bra til nå. MEN... Når jeg skrur opp lyden en del, så slår bassen konstant. Alt durer, og det gir seg ikke før jeg skrur ned på bass kontrollen. har prøvd å justere på instillingene på forsterkeren og spilleren. Da virker bassen normal, men den slår ikke i nærheten av hva den kan. ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MEG?? Setter STOOOR pris på svar Mvh: Emil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Dårlig jording av forsterkeren ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amundsen Skrevet Oktober 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 jord forsterkeren i der belte er festa Siter Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil) Volvo 850 Se 94 (Solgt) Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka) Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilS40 Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 er det så enkelt? :S :P hvis jeg skal montere en kondensator også, skal jeg jorde kondensatoren og forsterkeren separert? eller kan jordingen fra forsterkeren gå via kondensatoren og så til "setebolten"? får forskjellige svar hele tiden. og er det nødvendig med en fordeler boks på pluss kabelen? eller kan man ta 12volt fra batterier til kondensatoren så fra kondensatoren til forstrerkeren? Takk for raske svar=) Emil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Å herregud... Du trenger IKKE noe kondensator, det er bare bortkasta penger! Legg opp ekstra kabler mellom batteri og dynamo du, hvis du ikke har nok strøm da, så sjekk batteriet, og kjøp nytt om nødvendig. Sjekk også at du har ledespenning over 14 volt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrik Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Jeg låner denne tråden litt :) Jeg har mer eller mindre samme problem, bare at bassen min står å durer å skjelver hele tiden uansett styrke på bass/volum med mindre den alt er av. Bassen slår også hver gang jeg jeg skrur på/av spiller, setter nøkkelen i tenninga å når jeg bytter sang. Den reagerer med ett lite dunk når jeg flasher med fullt lysa mine. Anbefales det for meg å finne ett bedre jordings punkt også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 prøv det først så kan du feilsøke ;) jording er stortsett gjenganger på slike problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmilS40 Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Jeg har byttet jordingspunkt nå, til "setebolten", men har fortsatt det samme problemet. etter at jeg byttet jording, så får jeg en rar klikke lyd når jeg skrur volumet mellom 1 og 0. Når bilen går, så får jeg ca 14,40Volt. så skulle ikke vært noe problem med strømmen. den rare klikke lyden er ny, så hva kan det være? Har spilleren konka? det er en Pioneer, DEH 6000 UB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cre8or Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Jeg låner denne tråden litt :) Jeg har mer eller mindre samme problem, bare at bassen min står å durer å skjelver hele tiden uansett styrke på bass/volum med mindre den alt er av. Bassen slår også hver gang jeg jeg skrur på/av spiller, setter nøkkelen i tenninga å når jeg bytter sang. Den reagerer med ett lite dunk når jeg flasher med fullt lysa mine. Anbefales det for meg å finne ett bedre jordings punkt også? Stille ned HZ'en på blokka di? Har også fått et lite slag fra suben når jeg slo på spilleren.. Det var pga HZ'en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amundsen Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 (endret) kan også være dårlig jording på spillern... hadde det en gang på en pioneer spiller je hadde, Kondensator er bare bortkasta penge bruk. Endret Oktober 17, 2009 av Amundsen Siter Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil) Volvo 850 Se 94 (Solgt) Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka) Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrik Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 (endret) Nå er den jorda rett i karosseriet, men det hjalp ingenting :( Greia her er at jeg har hatt samme spiller, forsterker å kasse i både en a4 og en sierra jeg har hatt. når jeg trengte plassen til barnevogn lånte jeg det bort til ei venninde som satte det inn i vectra'n sin. det var da problemene begynte. kassa sto å skalv å slo mer eller mindre hele tiden. nå har jeg en omega stv som betyr at jeg har plass til både kasse å barnevogn :D jeg trodde at det problemet hun hadde var noe med oppsettet i bilen hennes men viser å være samme her, bare en smule værre. kassa gir en liten dunk når jeg trykker på bremse pedalen, setter av/på spilleren.Det virker også som den reagerer på cd. den woofer litt når cd'n snurrer. forsterkeren er jorda skikkelig (vil jeg tro) har prøvd 2 forskjellig phono kabler. ved forsterker og frem til spilleren ligger kablene godt avskilt fra hverandre. eneste jeg har gjort annerledes her enn i de andre bilene er at jeg har en liten stump ledning fra + til REM på forsterkern. det er bare midlertidig da remmen på phono kabelen blei kutta alt for kort. Jeg har ikke prøvd forsterkern ordentlig på en annen sitt oppsett. hadden kjapt over i en annen bil, å da virka det som det blei bedre. men vi hadde så dårlig tid så fikk ikke testa ordentlig. Håper på hjelp :) For alt det er verdt, det er alpine spiller, mds blokk å en arizona eagle kasse. Endret Oktober 29, 2009 av skrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AmoeN Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Legg opp ny jording ifra batteriet og spilleren til karosseriet du. puss til det er bart metall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Slike ting skyldes ofte dårlig jording, eventuellt en defekt spiller pga dårlig jording. Prøv å legg opp en minuskabel fra batteri til både spiller og forsterker(e) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Legg opp ny jording ifra batteriet og spilleren til karosseriet du. puss til det er bart metall. det kan være att fonokabel ikke er ordentlig på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg