Gå til innhold

Rattspørsmål til 1992 230E W124


trygvecowboy

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en 1992 230E. Det sto på et lite treratt som gjorde at jeg ikke så øverste del av speedometeret. Har vært på høggern og fått tak i et originalt sort skinnratt, men det rattet har temmelig stor diameter, slik at jeg får litt vel mye lastebilfølelse. Etter litt surfing på nett ser jeg at rattet jeg har satt på er fra ca 1988-90. Ser at det kom nytt og litt mer moderne ratt fra og med 1991. Dvs jeg har "feil" ratt på min 1992 mod oppimot originalt ratt.

 

Spørsmålet er da:

 

Er det noen kjennere der ute som vet om rattet som kom i 1991 har litt mindre diameter enn de før 1991? (Isåfall bytter jeg) Og om noen har et 1992 ratt liggende så kjøper jeg det gjerne....

 

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke fullt så mye med årsmodell å gjøre, men Sportline-ratt er 390 mm, minste man får i W124 orginalt, det rate hadde jeg i min 90 model 230E, 95 E300 D og 91 300TDT sportline.

 

Ok. Så et sportline ratt er det minste man kan ha og fortsatt se alle tallene i speedometeret? Når jeg ser på speedometeret med nåværende (lastebil)ratt er det ca 2 cm med "luft" på innerringen av rattet, hvilket betyr at jeg kan gå ned litt på diameteren da?

 

1) Rattet jeg har pr idag:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19392211&reference=1/193/922/11_-796138450.jpg

 

2) 1991 mod ratt som jeg vurderer å bytte til:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19432764&reference=4/194/327/64_-1438262574.jpg

 

3) Er det dette (sportline) rattet du hadde?:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=19438416&reference=6/194/384/16_52031632.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 er det gamle fæle rattet, 2 er ettersom jeg har hørt sportlineratt uten skinn, like lite som det jeg har, men uten airbag og skinn, 3 er sånn som jeg har i bilen min, sportline-skinnratt.

 

Tror det rattet du har ble faset ut ved faceliften i 90.

 

Hva som blir i skyggen for rattet avhenger jo av høyde og sittestilling, men vanlig sportlineratt har 390 mm diameter, de vanlige 400 mm

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår