alarm92 Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Har vert på EU kontroll idag, og fikk en HC verdi på 150, og max er 100.. Hva kan jeg gjøre? og hva i all verden er HC verdie egentlig? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 (endret) Hydrocarbon, det vil si at det er mye uforbrent bensin i eksosen. Altså, mest sannsynlig har du litt for feit blanding. Sa de noe på co-verdien da? Endret Oktober 13, 2009 av Margido Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Nei, CO'en va vist bra. Hva er tipsene? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Vet ikke om det hjelper nok, men et godt gammelt tips er å bytte olje og luftfilter. Ny Olje og luftfilter får motoren til å jobbe litt lettere, og har reddet en og annen jævel utav knipa... Trur fakta det reddet meg en gang i tiden også. Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Det du kan prøve er å skifte luftfilter, olje og oljefilter, samt bensifilter. Om olja har gått alt for langt så innehoilder denne en del bensin som blir sugd inn i veivhusventilasjonen. Ellers ville jeg sjekka lambda og lmm, for mager blanding kan gi tilsynelatende ok CO-verdier, men høy HC, hvordan var lambda/AFR-verdien? Du bør også skifte plugger. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Vet ikke om det hjelper nok, men et godt gammelt tips er å bytte olje og luftfilter. Ny Olje og luftfilter får motoren til å jobbe litt lettere, og har reddet en og annen jævel utav knipa... Trur fakta det reddet meg en gang i tiden også. Det du kan prøve er å skifte luftfilter, olje og oljefilter, samt bensifilter. Om olja har gått alt for langt så innehoilder denne en del bensin som blir sugd inn i veivhusventilasjonen.Ellers ville jeg sjekka lambda og lmm, for mager blanding kan gi tilsynelatende ok CO-verdier, men høy HC, hvordan var lambda/AFR-verdien? Du bør også skifte plugger. Takk for tipsene :) Skal på have, kommer hjem den 10 nov, da skal jeg prøve alle disse rådene, også kjøpe med nye prøveskilt å kjøre den til byen :) De sa ingenting om AFR-verdi, hva er det? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Air/Fuel Ratio. Blandingsforholdet mellom luft og bænsin. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Ifølge vag-com e lambda sonden min gåen. Passer lambda på 1,6 og 1,8T overends? Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Haha, 150 i hc.... sist med mustangen fikk jeg 1632 i hc :) Men følg det "Granada3.0GL" sier... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Haha, der all bensinen på amerikanske biler blir av (Y) Ja, skal prøve på triksene hannes :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Oktober 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2009 0,32 står det på utslipp, vis noen lurte :) Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg