Gå til innhold

Opel Vectra Ground pounder 2x18" + 10KW!

Ranger emnet


berniebp87

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget nice prosjekt må jeg si, men en ting jeg lurer på.

Den sølvteipen som tapes rundt i bagasjerommet f.eks, hva er den godt for?

 

Har ikke sølvteip, men Vibroplast dempematter :)

///Alpine FI Dynabel Soundstream

Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037

 

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Er vel på tide å oppdatere litt her igjen. BTL`ene er solgt hvis jeg ikke har nevnt det her, og har nye subber på vei. De nye subbene kan lett gå under kategorien for "weapons of mass destruction" 2 Digital Designs Z9518. Hybrid mellom den extreme Z serien og 9500 til DD. Tror dette vil gjøre at det kommer til å spille litt høyere :D En ny kasse er bygd med litt annet volum og høyere tuning.

 

 

Dette var det jeg startet med :)

04122009382.jpg

 

Etter litt kutting

05122009386.jpg

 

Liming av bunnen :)

04122009383.jpg

04122009385.jpg

 

Sidene og deler til porten

06122009391.jpg

 

Liming av sidene på kassa

07122009392.jpg

 

Så toppen av kassa :)

07122009393.jpg

07122009394.jpg

07122009396.jpg

///Alpine FI Dynabel Soundstream

Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037

 

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

08122009397.jpg

 

Så er alle hjørnene gjort om til 45 grader.

09122009399.jpg

09122009405.jpg

 

Og da var toppen kommet på :ag:

10122009408.jpg

 

Og etter litt finpuss :)

10122009411.jpg

10122009417.jpg

 

Skal lage en avtakbar plate som jeg kan feste i midten av porten på avstivingene som gjør at tuninengen på kassa faller ned til 32 hz, så da har jeg litt mer valgmuligheter ;)

///Alpine FI Dynabel Soundstream

Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037

 

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra! såg ut som det der spillte ubehagli høgt:D

 

mn lure litt på kossn du gjore det med side panela framme.. skrudde du fast ringane i org. sidepanel også bare stifta filten til ringane? og teipa den fast rundt kanten? og deretter metta det med polyester? såg ikke nåkka "byggverk" rundt ringane skjønne du.. også passa det så bra med konturane øverst på dørtrekket.

 

Mvh. KNS

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra! såg ut som det der spillte ubehagli høgt:D

 

mn lure litt på kossn du gjore det med side panela framme.. skrudde du fast ringane i org. sidepanel også bare stifta filten til ringane? og teipa den fast rundt kanten? og deretter metta det med polyester? såg ikke nåkka "byggverk" rundt ringane skjønne du.. også passa det så bra med konturane øverst på dørtrekket.

 

Mvh. KNS

 

Jeg lagde noen støtter for ringene med noen MDF pinner og brukte limpistol for å feste de. Så maskerte jeg alt som ikke skulle dynkes i polyester og stifta fast filten til dørdekslet. så ble det dynka i polyester og forsterket med glassfiber :)

///Alpine FI Dynabel Soundstream

Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037

 

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde noen støtter for ringene med noen MDF pinner og brukte limpistol for å feste de. Så maskerte jeg alt som ikke skulle dynkes i polyester og stifta fast filten til dørdekslet. så ble det dynka i polyester og forsterket med glassfiber :)

 

aha! jeg har pleid å lage ny hele plata fra scratch, eller den delen elementa ska stå i når jeg har lagd. å det tar jo ukesvis;) så på den her måten kan jeg få det finere og det går nok betraktlig fortere:P

 

tusen takk for svaret:D

 

_____

Mvh. KNS

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår