Gå til innhold

Nye kemppi VS gammel kemppi VS migatronic?

Ranger emnet


random4k

Anbefalte innlegg

Tror ikke sveiseapperatene er noe særlig bedre nå enn før. Er vel først og fremst strømforbruk som er den store forskjellen. Såvidt jeg vet har lysbuesvising eksistert i over 40 år nå, og det har utviklet seg lite i de seinere år.

 

Ser jo at Kempomig apperatene fra 80-tallet fortsatt brukes flittig i industrien. Dette er knallapperater som varer lenge!

 

Er først og fremst robotsvesing, samt andre måter å sveise på enn gass/lysbuesveising som har utviklet seg siden den tid.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er en gammel svenske som ønsker gammel kemppi for det har han brukt. Han synes den var så bra å om vi kjøper en brukt gammel så vet svensken hva han får.

 

Men hørt av en som selger maskiner at de nye kemppi ikke er som de gammele. Men strømforbruk er ingen hinder for oss. Ønsker bare et trofast apperat som ikke trenger så mye vedlikehold.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortsett fra støy så er begge typer knall apparater. ikke noe tull med noen av de apparatene du velger. bare smak og behag. så velg det som dere selv liker best. for min del har jeg brukt nyere kempii aparatene en del og de fungerer upåklagelig. lett å stille inn og bruker ikke unødvedig med gass som en del andre apparater gjør. støy er ikke ett tema som spiller så stor rolle for min del da hørselvern er påbudt til en hver tid uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår