Gå til innhold

"bilkjøp" som gikk galt ,og biler med lavt bensinforbruk!

Ranger emnet


Trudy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde en kjedelig opplevelse nettopp. Jeg var å så på en bil for noen dager siden. Jeg sa at jeg ville ha bilen, men at jeg ikke kunne komme å hente den før noen dager senere.Jeg gav han ikke pener da, vi ble enige om at jeg skulle gi pengene da jeg skulle hente bilen senere. Jeg forsikret meg mange ganger om at bilen "var min".Han gav meg til og med på eget intiativ "bilboken" med diverse papirer som tilhører bilen, slik at jeg skulle være "sikker" på at han ikke kom til å selge den til andre. Vi hadde telefonkontakt et par ganger. Men dagen før jeg skulle hente bilen, ringte jeg han for å avtale nærmere. Da sa han at kona allerede hadde solgt bilen til en annen, bak hans rygg. Han var fortvilet på mine vegne, men visste ikke hva han skulle gjøre. Er det noe jeg kan gjøre nå? Kan jeg be selger om å annulere salget til den andre kjøperen pga at de allerede hadde en avtale med meg? Muntlige avtaler skal jo være like bindende som skriftlige ifølge loven! Har dere noen råd? Hva ville dere gjort? Har dere noen råd til meg viss jeg kommer i en liknende situasjon senere? Finnes det skriftlige kontrakter for bilkjøp?

 

Viss jeg må se etter en annen bil, så er jeg interessert i en bil som har lite bensinforbruk. Jeg vet at f.eks Renault Clio bruker lite bensin. Vet dere om andre biler som bruker tilsvarende lite bensin?

Har Mercedes benz høyt bensinforbruk?

 

Vennlig hilsen Trudy

 

Ps: Jeg blir veldig glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At store biler bruker mye er en MYTE, den kan du bare glemme med en gang.

 

Spørs hvilken prisklasse du sikter til, dieselutgavene av mercedes bruker lite, uansett hvor stor eller liten motor det er.. Bensin, det stikke motsatte.. stort sett bruker de middels/mye.. men ikke de minste motorene.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen var registrert på henne er det nok lite du kan gjøre, men hvis den var registrert på han/dem så må han ha godtatt og skrevet under på salgsmelding for at salget skal være gyldig. Var det jeg fikk beskjed om da jeg kjøpte bil med 2 eiere og det sto bare oppført 1 på salgsmeldinga.

2013 1.8D Lancer

1997 2.5T Skyline (banebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha skrevet en skriftlig kontrakt, hvor det var beskrevet når betaling og overlevering skulle finne sted. Da hadde ikke dette skjedd ;)

 

 

Bruktbilkontrakt finner du her!

 

Finnes det en "standard kontrakt" for bilkjøp? Isåfall tar jeg med meg en slik neste gang jeg skal se på en bil!

 

Har ikke råd til en dyr bil, så den må koste maks 50-60000, om mulig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At store biler bruker mye er en MYTE, den kan du bare glemme med en gang.

 

Nja, både og. Store biler kan bruke lite i forhold til størrelsen, f.eks 300Den min som går på rundt 0.8 på langkjøring og er stor og komfortabel. Samtidig går f.eks Daihatsu Charade TD på 0.3-0.4 pga vekt og motorstørrelse..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, både og. Store biler kan bruke lite i forhold til størrelsen, f.eks 300Den min som går på rundt 0.8 på langkjøring og er stor og komfortabel. Samtidig går f.eks Daihatsu Charade TD på 0.3-0.4 pga vekt og motorstørrelse..

 

Så tørst den 300D din var da, 300 Turbodieselen min ligger mellom 0,8 og 0,9 på hver tank, på blanda kjøring, med ett usedvanlig tungt høyrebein og diesellekkasje fra ett forkammer.

E300D min var tørst ogjen da, den fikk jeg nedi 0,94 en gang...

 

Det spørs je hva du er ute etter av bil da, jeg liker ikke/takler ikke små biler, så for meg er det enkelt, når jeg dessuten ikke liker FWD så er det ikke så mange biler å velge mellom, så jeg kjører nå rundt i MB E klasse, har en sprek turbodiesel på 147 hk som bruker mellom 0,8 og 0,9 på mila, uansett kjøring.

 

Har jo hat flere biler, og den som imponerte meg mest når det gjaldt forbruk, det var en `84 Opel Rekord 2.0S Berlina, på fin kjøring lå den på 0,6 l/mil, det er usedvanlig bra for en såpass stor bil med bensin og forgasser(når jeg ga på er en annen sak, da kunne du se nåla sank).

Erfaring med småbiler har jeg ikke, kjørt en del i jobbsammenheng,, men aldri målt noe forbruk eller noe.

 

Men det jeg kjenner til, som jeg kan anbefale i din prisklasse, er å finne en Mercedes 250D, helst over 90-modell, med 90/94 hk, bruker mellom 0,5 og 0,6 på forsiktig kjøring, selv med automat.

Om du legger 30-35k i en slik en bør du kunne få en bra en, de går dårlig, men fungerer greit å kjøre med.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde en kjedelig opplevelse nettopp. Jeg var å så på en bil for noen dager siden. Jeg sa at jeg ville ha bilen, men at jeg ikke kunne komme å hente den før noen dager senere.Jeg gav han ikke pener da, vi ble enige om at jeg skulle gi pengene da jeg skulle hente bilen senere. Jeg forsikret meg mange ganger om at bilen "var min".Han gav meg til og med på eget intiativ "bilboken" med diverse papirer som tilhører bilen, slik at jeg skulle være "sikker" på at han ikke kom til å selge den til andre. Vi hadde telefonkontakt et par ganger. Men dagen før jeg skulle hente bilen, ringte jeg han for å avtale nærmere. Da sa han at kona allerede hadde solgt bilen til en annen, bak hans rygg. Han var fortvilet på mine vegne, men visste ikke hva han skulle gjøre. Er det noe jeg kan gjøre nå? Kan jeg be selger om å annulere salget til den andre kjøperen pga at de allerede hadde en avtale med meg? Muntlige avtaler skal jo være like bindende som skriftlige ifølge loven! Har dere noen råd? Hva ville dere gjort? Har dere noen råd til meg viss jeg kommer i en liknende situasjon senere? Finnes det skriftlige kontrakter for bilkjøp?

 

Skjedde med meg en gang også dette. Hadde skriftlig avtale med selger, og betalt i tillegg forhåndsbeløp.

Var stort/dyrt stereoanlegg i denne bilen, men var ikke intr. i å betale mye ekstra for dette, så vi ble enige om at jeg skulle kjøpe bilen uten stereo, med restoppgjør og henting av bil innen en bestemt dato.

Men så ett par-tre dager før den avtalte fristen, ringte selger og forklarte at bilen var blitt stjælt samme natt.

Selvsagt bare en unnskyldning fordi han hadde solgt bilen med stereo til en høyere pris til en annen. Noe jeg seinere også fikk bekreftet.

Fikk tilbake forhåndsbeløpet og slikt uten spørsmål. Men usikker på hvilke rettigheter man egentlig har i slike situasjoner i henhold til det avtalte bilkjøpet.

Spilte egentlig ingen rolle heller, fordi mistet lysten på å handle med denne karen. Bare synd at denne bilen var spesielt fin, med lav km.stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tørst den 300D din var da, 300 Turbodieselen min ligger mellom 0,8 og 0,9 på hver tank, på blanda kjøring, med ett usedvanlig tungt høyrebein og diesellekkasje fra ett forkammer.

E300D min var tørst ogjen da, den fikk jeg nedi 0,94 en gang...

 

Det spørs je hva du er ute etter av bil da, jeg liker ikke/takler ikke små biler, så for meg er det enkelt, når jeg dessuten ikke liker FWD så er det ikke så mange biler å velge mellom, så jeg kjører nå rundt i MB E klasse, har en sprek turbodiesel på 147 hk som bruker mellom 0,8 og 0,9 på mila, uansett kjøring.

 

Har jo hat flere biler, og den som imponerte meg mest når det gjaldt forbruk, det var en `84 Opel Rekord 2.0S Berlina, på fin kjøring lå den på 0,6 l/mil, det er usedvanlig bra for en såpass stor bil med bensin og forgasser(når jeg ga på er en annen sak, da kunne du se nåla sank).

Erfaring med småbiler har jeg ikke, kjørt en del i jobbsammenheng,, men aldri målt noe forbruk eller noe.

 

Men det jeg kjenner til, som jeg kan anbefale i din prisklasse, er å finne en Mercedes 250D, helst over 90-modell, med 90/94 hk, bruker mellom 0,5 og 0,6 på forsiktig kjøring, selv med automat.

Om du legger 30-35k i en slik en bør du kunne få en bra en, de går dårlig, men fungerer greit å kjøre med.

 

Takk for mange gode tips. Var på finn.no og så etter "Mercedes 250D", men fant bare "Mercedes-Benz E-Klasse 300d" er dette samme bil? Er det andre typer Mercedes som er like bra som den du forslo? Jeg er forresten mest interessert i automat gir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår