Gå til innhold

Tykkere olje ved lang km?

Ranger emnet


knutand

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en 1996 Vectra B 2.0 som har gått over 280 000. Jeg tenker på å ta en oljeskift før vinteren, og det er ca. 10000 km siden sist. Har brukt 5w-40 helsyntetisk.

 

Jeg har lest rundt på nettet hvor noen selvutnevnte eksperter mener at en bør bruke tykkere olje på slitte og gamle motorer. Min motor har jo gått langt, men bruker tilnærmet ingenting olje. Tror dere da jeg bare skal anta at min motor er i toppform og fortsette med min 5W-40? Til opplysning kjører jeg for det meste småturer i Trondheimsområdet, så vintertemperaturene er ikke så veldig ekstreme.

 

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår