leifi190 Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Hei, skal kjøpe denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134384457 og ser at den bruker iso kabel, men i bilen min er det bare en masse ledninger som tyter ut der den forrige eieren hadde en spiller, så jeg lurer på hva jeg bør gjøre? hjelp en som har null peiling på bilstereo! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Har du null peiling burde du spørre en venn eller noe slikt :) Er ikke noe stort hokus-pokus, men kan bli kjedelig om du gjør noe feil. Det du trenger er en iso ledning/plugg (vil jo ikke ødelegge den på spilleren) og koble opp dette i bilen. En kontakt for de fire høytalerene, og en for strøm/antenne og slikt. http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=49&ids=artID Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Når du da først er på Clas'ern, tar du dermed med denne også: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134385160 Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifi190 Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 takk for hjelpen! :) men hvordan skal jeg vite hvilken ledning som er hva osv? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Som sagt. Har du ikkje peiling, so spør ein venn. Det er 3 strømledninger og 4-8 høgtalerledninger du må koble til Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifi190 Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 ganske sikker på at jeg så et bilde en gang her der noen hadde skrevet navn på alle ledningene som stikker ut av 190? men takk for hjelpen så langt, har kjøpt inn spiller og iso, men det farge oppsettet her gjelder det på alle biler? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Fargeoppsettet gjelder for isokontakten. Er ingen felles standard for ledningene i bilene. Har du peiling, eit måleapp og kanskje eit 1,5v batteri, skal det gå fort å koble til ein cd-spiller Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifi190 Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 fant denne lista her som skulle funke for 190: Memory (+12v Constant) Red* Ignition (+12v Switched) Black/Yellow* Ground (-) Brown* Illumination Gray/Blue* Dimmer (none)* Power Antenna Blue* S p e a k e r s* Right Front (+) Black/Green* Right Front (-) Black* Left Front (+) Black/Red* Left Front (-) Black* Right Rear (+) Black/Green* Right Rear (-) Black* Left Rear (+) Black/Red* Left Rear (-) Black og koblet etter den, høytalere gikk fint og koble, men var verre med strømmen, var to brune kabler istedenfor en, og så var det en stor svart som jeg ikke fant ut hvor hørte til. koblet bare de to brune kablene til den svarte på grunningen. liten oversikt sånn strømmen er koblet til? her er den store svarte kabelen. får ikke noe respons fra cd spilleren, noen som har en teori? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Du kobla selfølgeligt ifra batteriet når du dreiv på. Klarer ikkje du å forstå måleapparatet ditt? Kva brukte du til å finne ut kva slags svarte ledninger som høyrer til respektive høgtalere? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifi190 Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 batteri var av seff, brukte AA batteri til å finne ut av høytalerne, men begynner å lure på om en eller annen sikring har gått, siden jeg kobla helt etter den bruksanvisningen. men har sjekka sikringsboksen i motorrommet og alt var helt der ihvertfall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Da trenger du å måle nokre spenninger. Spilleren skal skru seg på når den får 12v på den gule og røde ledningen. (og jord på den svarte ledningen) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifi190 Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2009 oki, hvordan gjør jeg det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifi190 Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2009 Yess, nå funker det, var bare en sikring som hadde gått! :P takk for all hjelp! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg