Gå til innhold

Sløv eu godkjenning i tromsø

Ranger emnet


whysliffes

Anbefalte innlegg

NAF bør man holde seg unna når det gjelder EU-kontroll, de er altfor nøye, setter mangler som ikke henger på greip og bare henger seg opp i bagateller. Generelt sett av alle NAF-stasjoner, merkelig fenomen egentlig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. du skal altså finne et sløvt verksted så du kan få din trafikkfarlige bil igjennom nåløyet uten å reparere noenting?

Du vet du kan klage på ting du mener er urettferdig, og de er pliktig til å ta bilen inn på nytt, evnt. deg som tilskuer. Eller du kan gå til SVV for å klage å få en ny gjennomgang og da få pengene tilbake fra NAF. Nytter ikke å saumfare verkstedene rundt i byen pga du skal få en bil godkjent. Om feilene er feil eller ikke er opp til SVV å avgjøre da de er klageinstans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mere snakk om at NAF gir mangler de ikke burde gi tenker jeg.

 

Alt for mange verksteder som tar PKK for seriøst, det er en visuell kontroll der man ikke skal demontere mer enn evt. hjulkapsler, samt åpne luker/dører å se.

Og kjenne på understell for slakk/feil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt NAF hver gang jeg har hatt PKK på bilene mine.

Aldri vært uenig med feil de har funnet.

Dette gjelder forøvrig NAF Lillestrøm.

 

Beklager OT!

 

Ikke nok med at NAF Lillestrøm er bedriten, nei jeg vil faktisk driste meg til å si at det suger p'kk...

 

Hvorfor?

 

Jo, de presterte å underkjenne en ORIGINALT SENKET 320cab(dvs. med M-understell), fordi de mente det var montert ulovlig senksett. Fjører som har sitti der siden 1994????:popcorn

 

Idioter.

 

Dro rett opp til SVV på Jessheim(som er kjent som landets mest kverulerende) og de godkjente bilen sporenstreks, uten å se på den engang.(etter den hadde vært hos naf) Så, her er det ugler i mosen.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF er helt nazi på ALT av kontroller de tar, PKK, salg/kjøpstes osvosv. Ville ALDRI brukt NAF til å ta en PKK på noen av mine biler, da det fort kan føre til unødvendige kroner ut vinduet.

Desverre er det nok under 10% av alle mekanikere i Norge som har noen form for opplæring i PKK, så merkelige vurderinger kommer man over på alle verksteder.

I dette tilfellet er det ikke værre enn at du får et annet verksted til å gå gjennom bilen din, men 10 2'er feil er ganske mye, må nok regne med at hvertfall halvparten blir stående selv om du drar på et annet verksted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangellapp fra NAF? Du verden, du var heldig. De fleste får jo bare kart og veibeskrivelse til nærmeste "høgger" etter PKK hos NAF.

 

Litt pussig egentlig, i og med at NAF er viktige for forbrukeren, og gjør en strålende jobb på mange andre områder (akutt bilhjelp, juridisk hjelp etc.). PKK er unntaket. Er jo bra at de er såpass nøye hva gjelder salgs/kjøpstest, litt avhengig av om du selv står på kjøper eller selgersiden, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at dem fleste her sier at du bør ikke ta ppk hos naf ja :)

 

Finn et verksted som ikke vil tjene så mye på dine feil, alså ikke dra til pkk hos nissan visst du har nissan osv... har fungert bra hos meg.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

merkelig...

 

broren min hadde sin slitne gamle peugeot 306 xnd på eu-sjekk på naf i tromsø. han var 100% sikker på å bli avskiltet, men ville iallefall få en mangellapp, så han kunne skrive handleliste....men gikk imot alle odds gjennom med kun feil i et nærlys og skilt-lys.

men når jeg skulle låne den uka etterpå, så hørte jeg et helt orkester av dunke/skramle-lyder. og fant ut jeg skulle ta en kikk, og da fant jeg 2 nesten helt raserte dempere, et ødelagt eksosoppheng, sprukket fjær, veeeldig sløve hjullager og ellers mye slakk i alt som kunne ligne på knuter og oppheng!

 

så enten hadde de en heidundrende firmafest dagen før, eller så var de rett og slett utroooolig sløve :p

 

nå skal det jo sies at det var mora vår som tok den på kontrollen...så kan jo kanskje lønne seg å rekruttere en middelaldrende dame når eu-sjekken skal taes :P

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår