dylan Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 det høres ut som viften går for fullt men det kommer ikke noe luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Har det plutselig blitt slik? Hører du kraftigere lyd når viftekontrollen økes I-II-III Kommer det ingen luft noen steder, uansett stilling på hendlene? Kan være overføringene til spjeldene. Tett pollenfilter vil også redusere luftstrøm. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dylan Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 jeg har akkurat kjøpt bilen så jeg vet ikke hvor lenge det har vert slik. lyden blir kraftigere når jeg skifter fra 1-2-3. det kommer veldig lite luft, kansje 5% av vanlig mengde. det hjelper ikke å stille på spjeldene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 SKIFT POLLENFILTER! Dette er det mange som glemmer, og det blir HELT tett etter noen år. Sitter i vannbrønnen foran og under frontruta, under det plastdekselet ved vindusviskerne. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alf-ma Skrevet September 24, 2013 Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 Jeg har samme problem med min Golf 3, men NB det er enkel mekanikk dette - det finnes ikke pollenfilter på Golf 3, bare en enkel rist som jeg har sørget for å gjøre rein... Noen som kan hjelpe til med løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 24, 2013 Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 Varme og ventilasjonssystemet i Golf3 er veldig enkelt. Luftinntak på passasjerside foran frontruta (i "vannkassa"). Der pleier det å sitte et "pollenfilter" - det kan ofte være nesen tett. Det går an å vippe opp dekselet uten å ta av vindusviskere for å komme til. Så er det vifta oppunder ved hanskerommet. Går an å komme til ved å ta av myk plastpolstring og evt. ta ut vifta med å vri hele litt mot klokka. Så er det spjeldene som fordeler lufta - eller stenger. Sjekk overføringer. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 24, 2013 Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 (endret) Jeg har samme problem med min Golf 3, men NB det er enkel mekanikk dette - det finnes ikke pollenfilter på Golf 3, bare en enkel rist som jeg har sørget for å gjøre rein... Noen som kan hjelpe til med løsning? Veldig rart at jeg måtte bytte pollenfilter på min Golf 3 da... Det sitter der jeg sa. :) Kan godt være det ikke er pollenfilter på alle utgavene, men det er noe bastant å si at det ikke finnes pollenfilter på golf 3. Endret September 24, 2013 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg