gamlingen Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 heisann satte på 40mm senkefjærer og støtdempere igår fra H&R med 4'er puter, når jeg kjørte hjem subbet bilen for den minste ujevnhet i veien, sjekka etterpå og fant ut at jeg ikke klarer å få pekefingern i mellom dekket og hjulbuen engang:P har 195x65R15 dekk men trodde ikke det skulle blitt så trangt:S noen som har noen ide om hvordan å få bilen litt opp evt går det bra om jeg bytter tilbake til de gamle fjærene med 4'er puter og beholder demperne? bilen var ganske lav fra før da, hadde org fjærer med 1'erputer og det var såvidt jeg fikk handa inn til knokene skal det være så liten klaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Somme Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 få deg noen andre felger med lavere profil Siter 89 MB 190E x: Opel Astra. x: sierra x: 5x MB 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Åssen innpress har du? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Du må jo ha et sinnsykt innpress evt spacere.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlingen Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 (endret) har ET 37 på felgene byttet til vinterdekk med ET35, ble en del bedre men syns da fremdeles det er ganske trangt til å være 40mm senk og 4'er puter:P Endret Oktober 4, 2009 av gamlingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlingen Skrevet Oktober 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 funka bra å kjøre med vinterdekk, men uansett går det å kjøre med org fjærene og H&R demper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille Ole Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Jeg hadde 195/65-15 vinterdekk på felger med ET 37. Det subbet mye, å det var uten senk. Så gikk jeg over til 185/65-15 (som er orginaldim.) på samme felgene, å da subbet det ikke i det hele tatt, selv etter 40mm senk. Så går du ned til 185 dim. blir det mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Hvor subber det, ET35 bør ikke subbe med så smale dekk, ET37 bygger mer innover så da bør det subbe mindre i buer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlingen Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 subber vell mest i framkanten på skjermene, har bilder:P Klaring:P syns egentlig det var ett under att jeg klare å svinge:P hær er med vinter dekk da: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen89 Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Skaff deg noe nye felger med lavporofil dekk;) Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 mindre profil er løsningen.195/50/15 er kurant dim på sommer til disse om du vil ha lav bil. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gamlingen Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 ja jeg får vell handle meg nye dekk evt felger til sommeren igjen:P men skulle gjerne hatt svar på om det går an å sette på orginalfjærene uten å bytte tilbake demperne da den blir litt for lav for vinterføre oppi hær:P så om noen veit eller har noen idè om det funker eller ikke så bare si fra^^ men uansett takk for hjelpen : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Det er 2 typer dempere, du kan ikke kjøre med orginale fjører og senke dempere, da fjærene vil stå i konstant press mer enn vanlig. Orginale dempere og uorginale fjører (lavere) er heller ikke å annbefale for da sliter du ut demperne på 6mnd. FEKS Bilstein Sprint og Sport, Sprint er senke dempere som har kortere stempelstang, mens sport er samme som orginal bare stivere. Ikke sett orginalfjører på vist du har dempere med kortere en orginal lengde på stempelstanga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet November 6, 2009 Rapporter Share Skrevet November 6, 2009 http://www.dekkalkulator.com/jk/dekk.php denne er fin å bruke for å finne ut hva som er lovlig på bilen. og rulleomkretsen skal ikke være mer enn +-5% av orginalen som er 185/65-15 selv kjører jeg 195/60-15 på vinterhjulene ET 35 (7*15 og 215/40-17 sommer. ET 35 (7*17) har og 235/40-17 bak, men dette er i overkant litt stort. ET 32 foran og ET 28 bak og det lønner seg å gå litt ned i diameter i stedenfor litt opp Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 ikke bygg sammen senk med org da ødlegger du det. merc har en syk sving radius som ødlegger for senkinga sin del,men felger som bygger mere innåver er det ikke noe problem og kjøre frk 17" med senkesette du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg