Gå til innhold

A6, 2,5 TDI stopper under kjøring.

Ranger emnet


stein-rune

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt en Audi A6, 2,5TDI, -99 mod.

Fin bil med komplett servicehefte.

Bilen stopper under kjøring når tankmåleren går under kvart tank.

Er det noen der ute som har vært borti slike problemer ?

Dette er desverre noe som har skjedd med bilen også før vi kjøpte den, men det ble ikke opplyst til oss.

Har hatt bilen på verksted, de skiftet fødepumpen som fører diesel fremover til filteret, dette er også skiftet.

Verkstedet sier at det sitter en pumpe inni tanken , som bringer diesel til det kammeret som fødepumpen sitter i.

Denne fungerte ikke, men ble fikset.

Da tankmåleren i dag gikk under kvart tank, så stoppet bilen igjen.

Når dette skjer så blinker glødelampen.

Takknemlig for svar på dette problemet.

Svar kan sendes til, stein-rune@lyngenfjord.net

 

Mvh Stein-Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

HOs meg så var det i første omgang 1 dyse som var problemet m.h.t dieseltilførsel.Ikke selve insprøytningsdysene, men en annen en.

Verkstedet fikk opp feilkode på denne og bestilte en stk (ca 6800,-kr!!!!)

I går ringte de og sa at de ikke fikk start på bilen og at batteriet også da var utladet!Så de skulle titte nærmere på den i dag.FIkk tlf om at de "plutselig" hadde fått 2 feilkoder til......den ene var med dieselpumpa å gjøre.Den er nå defekt da den ikke tåler at bilen ikke får diesel.FÅr ingen smøring sa de.Men problemet mitt er at dette må ha foregått på selve verkstedet.Jeg vrei nøkkelen rundt 2 ganger da jeg merket at bilen stanset så det var ikke store rundene motoren ble kjørt på starteren.Fant ut like fort at d var nyttesløst med mere.

Så nå prøver de å presentere meg en regning på 10.000 + mva for pumpen! + kostnad med dysebytte + selve delen (som er greit nok)ca 20.000 totalt.

Jeg kommer til å kjøre dette langt for at jeg ikke skal bli sittende med en ekstraregning ,som etter min mening, er verkstedblemme.

Synes det er veldig rart at de ikke sjekket dieselpumpa ved første runde ,men da fikk de seffless ikke opp feilkode på den, men etter å ha gjentatt starting av bilen etter å ha byttet dysen (som var registrert som eneste feilkode)så har da dieselpumpa ikke fått nødvendig smøring naturligvis da det ikke kom diesel etter filingen til mekanikeren.

Dette resulterte etter min mening at den havarerte og at de deretter fikk opp feilkode på den og mener nå at den må byttes.

Byttes må den, men det skal ikke jeg betale mener nå jeg.

Noen med synspunkter/erfaringer rundt dette???

Audi har virkelig en skamplett av en type mandagsutgave i disse 2.5 tdi, 150hk utgavene +/- 2000 modell.

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du start på bilen igjen når den stopper da ? Kunne jo vært noe så simpelt som at måleren viser feil\evt måleren i tanken er løs eller noe...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
HOs meg så var det i første omgang 1 dyse som var problemet m.h.t dieseltilførsel.Ikke selve insprøytningsdysene, men en annen en.

Verkstedet fikk opp feilkode på denne og bestilte en stk (ca 6800,-kr!!!!)

I går ringte de og sa at de ikke fikk start på bilen og at batteriet også da var utladet!Så de skulle titte nærmere på den i dag.FIkk tlf om at de "plutselig" hadde fått 2 feilkoder til......den ene var med dieselpumpa å gjøre.Den er nå defekt da den ikke tåler at bilen ikke får diesel.FÅr ingen smøring sa de.Men problemet mitt er at dette må ha foregått på selve verkstedet.Jeg vrei nøkkelen rundt 2 ganger da jeg merket at bilen stanset så det var ikke store rundene motoren ble kjørt på starteren.Fant ut like fort at d var nyttesløst med mere.

Så nå prøver de å presentere meg en regning på 10.000 + mva for pumpen! + kostnad med dysebytte + selve delen (som er greit nok)ca 20.000 totalt.

Jeg kommer til å kjøre dette langt for at jeg ikke skal bli sittende med en ekstraregning ,som etter min mening, er verkstedblemme.

Synes det er veldig rart at de ikke sjekket dieselpumpa ved første runde ,men da fikk de seffless ikke opp feilkode på den, men etter å ha gjentatt starting av bilen etter å ha byttet dysen (som var registrert som eneste feilkode)så har da dieselpumpa ikke fått nødvendig smøring naturligvis da det ikke kom diesel etter filingen til mekanikeren.

Dette resulterte etter min mening at den havarerte og at de deretter fikk opp feilkode på den og mener nå at den må byttes.

Byttes må den, men det skal ikke jeg betale mener nå jeg.

Noen med synspunkter/erfaringer rundt dette???

Audi har virkelig en skamplett av en type mandagsutgave i disse 2.5 tdi, 150hk utgavene +/- 2000 modell.

 

Har hatt det samme problemet med an A3. Bilen begynte å lade seg ut etter en longlife service. Hadde aldri det problemet før. Møller nektet å finne ut av feilen uten at jeg betalte..gikk mange runder, også med servicesjefen i hele systemet. Endte opp med at noen polakker på et verksted 100m bortenfor hadde den inne til seg i 5 min og fikset den. Prisen: ikke noe problem, det tar vi på servicen...

 

Aldri mer Audi for min del(og hvorfor jeg har det nicket??har ikke peilingpå hvordan jeg skal bytte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har en A6 2.5 TDI selv, lurer litt på dette med kamaksler..

Har hørt dette gjelder kun biler med 2.5 TDI motorer frem til 2002, og særlig 150HK utgaven. Er dette problemet det samme på modeller etter 2002? :-S Min er en 2004 modell 180HK. Den har trillet ca 150 000 km nå. Den har blitt langkjørt, derfor noe høy km :-P Sjekket en av kamakslingene gjennom oljepåfyllingshullet, så fint ut foreløpig i alle fall. ;)

Endret av Northhomie

- 1996 Audi A4 1.8 Turbo

 

- 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro

 

- 2002 Audi A8 4.2 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår