Carcass' Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Hei, kanskje et dumt spørsmål for de som kan svaret men: er det slikt at jo dårligere clutsjen er jo mer bensin bruker man ved oppstart? Har nett anskaffet meg en ny perle, som later til å ha evig sliten clutsj (merket det ikke før jeg tok til å kjøre en lengre tur), og den brukte sykt mye bensin på å komme seg fra 0km/t til 10km/t. Ingen tvil om hva som blir den første utgiften med den, nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 (endret) Bruker ikke noe mer bensin på å ha en slitt clutch, med mindre den slurer. At den bruker mye bensin under oppstart kan være siden du trykker speeden helt inn, fordi du føler ikke at du kommer noen plass, altså at den slurer. Endret September 30, 2009 av _Evje_ Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carcass' Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 yes, det kan meget godt stemme som du sier, at det har å gjøre med at en trykker gassen helt inn for å sette bilen i gang. Slurer ja, ja den gjør i grunn det og. Peiling på om clutsj på Toyota Corolla er noe drit/dyrt å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Hvordan klarer du å måle forbruket ved igangsetting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Vel, clutchbytte på framhjulsdrevne biler er jo noe annet enn på bakhjulsdrevne. Alt er trangt, og sitter vanskelig til :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carcass' Skrevet Oktober 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Hvordan klarer du å måle forbruket ved igangsetting? Måle nøyaktig gjorde jeg ikke, men bensinviseren gikk langt ned etter den starten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Så om jeg har forstått riktig, når du tar igang, noe som tar ca 1sekund, gikk bensinmåleren mye neddover? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carcass' Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Så om jeg har forstått riktig, når du tar igang, noe som tar ca 1sekund, gikk bensinmåleren mye neddover? Kan høres rart ut men det stemmer at det gjorde det. Nå skjønner jeg vel at bensinmålingen kanskje vises grovt på displayet men det var oppsiktsvekkende i situasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carcass' Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Takker for svar, _Evje_ . Leser at det kan være litt hard clutch på Toyota, men sender bilen til dobbelsjekk i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg