Gå til innhold

Min v70 02 mod har litt den sliter med stakkers!

Ranger emnet


shnuppa

Anbefalte innlegg

Søker råd her nå, for er ikke alle som tar meg så seriøst her hehe

 

For et par uker siden hadde vi en episode med bilen, vi kjørte helt vanlig og plutselig mistet bilen masse kraft, uansett hvor mye gass vi gav så gikk den ikke over 50-60, motorn hørrtes ut som den gikk på for få sylindre. Stoppet, og startet den igjenn og motoresn hørtes ut som en overtrimma symaskin. Dette gjorde vi et par ganger, og til slutt gikk den fint. Fikk varsel om "motor, service snarest" Oljelampa lyste også, så vi stoppa bilen og fikk den tauet til nermeste verksted.

Olja var fin, og fikk 2 feil på diagnosen, et eller annet om filter og luftmengdemåler! Jeg fikk bare dette fortalt av min samboer, og aldri utlevert noe skjema. Nå er han usikker på hva som ble sagt imstupid

 

Uansett, bilen funka fint igjenn. Kom tilbake om det skjedde igjenn var beskjeden :p

 

I sist uke skjedde dette igjenn, da var det jeg som kjørte, jeg stoppa med en gang, lot bilen stå 5-10 min og startet, da startet bilen som vanlig og ingen feilmelding kom.

 

I dag skjedde det igjenn, sambo kjørte, måtte kjøre opp en liten bakke for og stoppe, bilen ble stoppa, startet etter en stund, og bilen oppførte seg som ved første gang. Måtte vel stoppe og starte en 4-5 ganger før den funket fint. Nå er feilmeldingen tilbake, " Motor, service snarest!"

 

Har også merket den siste tiden at bensinforbruket er litt opp og ned, beskjeden jeg får om det er at jeg kjører bilen feil :oohh

 

Jeg kommer til å ta kontakt med verkstedet i morgen, dette skal nå ordnes opp i!!!

 

Bilen har også masse dunkelyder, har gått over bilen 2 ganger og alt virket fint, skiftet fjørbenslager uten at det hjalp.

Dunkelydene kommer ved skarpe svinger, humpete veier og til tider ved nedbremsing. Har hatt med meg mekaniker i bilen som hører lydene, men har igrunn ingen forklaring på de (samme mekanikern som har gått over bilen med meg på verksted) Han har sjekket grundig, på både fester og foringer, Alt ser faktisk bra ut under der :deng

 

Vet ikke hva jeg vil frem til her, men kansje andre har vært borte i det samme? Tviler vel helst på det, men er jo verdt et forsøk da :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Søker råd her nå, for er ikke alle som tar meg så seriøst her hehe

 

For et par uker siden hadde vi en episode med bilen, vi kjørte helt vanlig og plutselig mistet bilen masse kraft, uansett hvor mye gass vi gav så gikk den ikke over 50-60, motorn hørrtes ut som den gikk på for få sylindre. Stoppet, og startet den igjenn og motoresn hørtes ut som en overtrimma symaskin. Dette gjorde vi et par ganger, og til slutt gikk den fint. Fikk varsel om "motor, service snarest" Oljelampa lyste også, så vi stoppa bilen og fikk den tauet til nermeste verksted.

Olja var fin, og fikk 2 feil på diagnosen, et eller annet om filter og luftmengdemåler! Jeg fikk bare dette fortalt av min samboer, og aldri utlevert noe skjema. Nå er han usikker på hva som ble sagt imstupid

 

Uansett, bilen funka fint igjenn. Kom tilbake om det skjedde igjenn var beskjeden :p

 

I sist uke skjedde dette igjenn, da var det jeg som kjørte, jeg stoppa med en gang, lot bilen stå 5-10 min og startet, da startet bilen som vanlig og ingen feilmelding kom.

 

I dag skjedde det igjenn, sambo kjørte, måtte kjøre opp en liten bakke for og stoppe, bilen ble stoppa, startet etter en stund, og bilen oppførte seg som ved første gang. Måtte vel stoppe og starte en 4-5 ganger før den funket fint. Nå er feilmeldingen tilbake, " Motor, service snarest!"

 

Har også merket den siste tiden at bensinforbruket er litt opp og ned, beskjeden jeg får om det er at jeg kjører bilen feil :oohh

 

Jeg kommer til å ta kontakt med verkstedet i morgen, dette skal nå ordnes opp i!!!

 

Bilen har også masse dunkelyder, har gått over bilen 2 ganger og alt virket fint, skiftet fjørbenslager uten at det hjalp.

Dunkelydene kommer ved skarpe svinger, humpete veier og til tider ved nedbremsing. Har hatt med meg mekaniker i bilen som hører lydene, men har igrunn ingen forklaring på de (samme mekanikern som har gått over bilen med meg på verksted) Han har sjekket grundig, på både fester og foringer, Alt ser faktisk bra ut under der :deng

 

Vet ikke hva jeg vil frem til her, men kansje andre har vært borte i det samme? Tviler vel helst på det, men er jo verdt et forsøk da :driving

 

En luftmengdemåler som er def. kan skape hard fusking, men sjeldent stopp. (kanskje i noen insprøytningssystem?)

 

Men hvis du har fått feilmelding om luftmengdemåler, ville jeg byttet denne. (det klarer du selv!) og sett om problemet vedvarte - eventuellt om det var forandring.

 

Du kan prøve å ta av kontakten til luftmengdemåleren når den kødder. og se om det er forandring.

 

amm3.jpg

 

Slik ser den ut! ene enden er kobla rett inn på luftfilterboksen, men den andre siden da fortsetter med en tykk slange til innsuget.

 

sier det deg noe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår