Gå til innhold

Alarm etter å ha byttet cd-spiller

Ranger emnet


240z

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp byttet en Clarion cd spiller som fulgte med bilen, til min egen Sony spiller. Når jeg skrudde den på begynte det å pipe, høres ut som en alarm? Hva gjør jeg? Det står forøvrig "Security" på Clarion spilleren, under faceplaten. Lyden kommer fra inni dashbordet et sted, og ikke høyttalerne. Prøvde å google det, men finner ingen ting.

 

Noen som har vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg i farta kan tenke meg, er om blå kabel fra spiller er plugget til noe feil i bil-kontakten, slik at en eller annen ting i bilen får strøm når spilleren slåes på (AMP-REM og tildels ANT-REM gir jo Pluss ut når spilleren er på). Dog kan jeg ikke helt se hvilken funksjon Hyundai har lagt inn i originalkontakten der, skulle være helt basis-tilkobling der bare... men se hva den blå er koblet til.

 

Fungerte Clarion-spilleren før du tok den ut, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreiv og tenkte på om det kanskje kunne være en alarm på at en sikring har gått? Jeg koblet ikke fra batteriet da jeg byttet spiller, så kan være at en sikring har gått. Clarion spilleren fungerte fint da jeg tok den ut, ville bare bytte fordi sony spilleren er nyere og bedre. Og den fungerer, men jeg har en alarm i bakgrunnen som piper.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være alarmen for lyset du hører? En av ledningene bak på spilleren er koblet til instrumentlyset, mulig det blir noe krøll her. Tror ledningen er orange, prøv å koble fra den. Har vært borti noe lignende på en annen hyundai engang.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å bare beholde clarion spilleren for nå. Har nå funnet ut at "alarmen" kun kommer når døra er oppe. Tenkte kanskje det var noe med lysene, men da jeg skrur på lysene og åpner døra, så kommer en annen lyd. Spilleren passer ikke inn i ramma heller, den sklir bare ut. Er omtrent 1 mm rom rundt hele spilleren i forhold til ramma, så da bare lar jeg det være for nå. If it ain't broke, don't fix it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår