240z Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Jeg har nettopp byttet en Clarion cd spiller som fulgte med bilen, til min egen Sony spiller. Når jeg skrudde den på begynte det å pipe, høres ut som en alarm? Hva gjør jeg? Det står forøvrig "Security" på Clarion spilleren, under faceplaten. Lyden kommer fra inni dashbordet et sted, og ikke høyttalerne. Prøvde å google det, men finner ingen ting. Noen som har vært borti dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 29, 2009 Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Hvilken bil er det? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240z Skrevet September 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2009 Det er en '98 mod Hyundai Elantra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Eneste jeg i farta kan tenke meg, er om blå kabel fra spiller er plugget til noe feil i bil-kontakten, slik at en eller annen ting i bilen får strøm når spilleren slåes på (AMP-REM og tildels ANT-REM gir jo Pluss ut når spilleren er på). Dog kan jeg ikke helt se hvilken funksjon Hyundai har lagt inn i originalkontakten der, skulle være helt basis-tilkobling der bare... men se hva den blå er koblet til. Fungerte Clarion-spilleren før du tok den ut, forresten? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240z Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Jeg dreiv og tenkte på om det kanskje kunne være en alarm på at en sikring har gått? Jeg koblet ikke fra batteriet da jeg byttet spiller, så kan være at en sikring har gått. Clarion spilleren fungerte fint da jeg tok den ut, ville bare bytte fordi sony spilleren er nyere og bedre. Og den fungerer, men jeg har en alarm i bakgrunnen som piper.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 30, 2009 Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Kan det være alarmen for lyset du hører? En av ledningene bak på spilleren er koblet til instrumentlyset, mulig det blir noe krøll her. Tror ledningen er orange, prøv å koble fra den. Har vært borti noe lignende på en annen hyundai engang. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240z Skrevet September 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2009 Har bestemt meg for å bare beholde clarion spilleren for nå. Har nå funnet ut at "alarmen" kun kommer når døra er oppe. Tenkte kanskje det var noe med lysene, men da jeg skrur på lysene og åpner døra, så kommer en annen lyd. Spilleren passer ikke inn i ramma heller, den sklir bare ut. Er omtrent 1 mm rom rundt hele spilleren i forhold til ramma, så da bare lar jeg det være for nå. If it ain't broke, don't fix it ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg