Gå til innhold

1991 Audi 100 C4 2,0E Kr7000,-

Ranger emnet


Slaraffenmann

Anbefalte innlegg

Har en audi 100 2,0e STV som skal bort grunnet kjøp av nyere bil.

Bilen ser ikke mye bra ut, så jeg ser for meg at dette er en bil som passer best som delebil eller som arbeids/vinterbil frem til neste eu-kontroll. Er godkjent frem til seinsommeren 2010.

 

Bilen er rød... eller var rød.. Mer rosa nå i grunn.. :-)

Det er ganske mye rust på et par av dørene samt bakluke. Ellers litt på hjulbuer.

 

Bilen er gått 270.000 men motoren har ikke gått mer enn ca 145000. Har ikke nøyaktig km forran meg nå, men jeg tror ikke jeg skal være langt unna.

Motoren går fint, men kan fuske litt mandag morgen etter å ha stått i ro en kald helg. Antar en runde med nye plugger, luftfilter osv kan ordne dette.

Ikke noe oljeforbruk å snakke om.

Glasset på ene tåkelyset forran er knust, soltakmekanismen har tatt kveld og speedometeret lever sitt eget liv. Eksosanlegget er litt skranglete grunnet et par dårlige fester. Bør la seg reparere ganske greit. Kjølevannet må etterfylles en gang i blant. Ingen tegn på at det er toppakning som er dårlig, så jeg tror det er en lekkasje på en av kjølevannslangene. Termostaten ser ut til å være klar for utskifting.(kjapp operasjon på denne motoren).

 

Til tross for dette så har det vært lite trøbbel med bilen. Jeg kjører den nærmere 7 mil til og fra jobb hver dag. Har gjort dette de siste to årene og kommer til å fortsette med dette et par uker til nyebilen er på plass.

 

Clutch ble byttet for ca 20.000 km siden.

Bremsecalippere ble overhalt til forrige eu-kontroll, og håndbrekkwire skiftet. Dempere forran er ca 3 år gamle.

Hjullager og bremseskiver bak er ca ett år gamle.

Ett drivledd ble byttet i fjor. Sorte seter i stoff som er hentet fra samme bil som motoren. Ikke vært i bruk mer enn ca 145000km altså. Ser ganske bra ut i motsetning til resten av bilen. ;-)

 

Trenger du en bil for et års tid, og har du tommeltotten på riktig sted så er det en helt grei bruksbil.

7000,- ferdig prutet. Bilen står ved frekhaug utenfor Bergen, men kan vises i Bergen sentrum i ukedagene.

 

 

Kontakt meg på krheldal(a)hotmail,com for spørsmål.

Sjekker denne tråden også, men sikkert ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg har vært litt dårlig på å svare her...

 

Jeg skal se om jeg får gjort klar bilen til framvisning i begynnelsen av uken nå. Har vært mye jobbing i det siste, så jeg har ikke fått ofret en tanke på bilen.

 

Tar kontakt med den som har meldt sin interesse så snart bilen er klar for visning. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår