Gå til innhold

Gran Turismo 5

Ranger emnet


Klemmetsmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syns godt de kunne droppet hele skademodelleringen ettersom denne likevel er mindre enn halvveis... Og det er jo ikke som om GT5 drar nok ressurser fra konsollen fra før? Er jo begrenset hva man får til når kun 256MB er dedikert til GPU, så grafikken er det ikke noe å si på. Lyden kunne de gjerne gjort noe med på standardbilene...

 

Syns det er artig hvor mange som klager over at et japanskprodusert spill inneholder altfor mye japanske biler. Dette passer meg selvfølgelig perfekt ettersom jeg kan velge å kjøre min egen S14a eller en kamerats S14. Men jeg vil jo selvfølgelig starte spillet med en 270R slik jeg gjorde i GT4 (by accident). Hadde spillet vært tyskprodusert, hadde vi vel vært heldige om vi hadde sett noe til en R34 ettersom R35 er det som gjelder for tiden. Da kunne man vel også glemme å kjøre perler/klassikere som FC, R32, R33 osv...

 

Og hvorfor er alle så interessert i om der er mulig å bytte styling, felger osv? Dette er ikke Need for Speed. Man skal _kjøre_ bilen. Ikke dille med den :P

 

Det er vel også fysikken som er poenget i en simulator? Grafikken kunne like gjerne vært fra 2005 for min del, så lenge man får en fullkommen kjørefølelse. Det er vel en grunn til at jeg har klokket flere timer i Live for Speed enn alle andre bilspill tilsammen (GT4 ikke inkludert :P). Kjøper man spillet for grafikken, kan man fort bli skuffet over spillets vanskelighetsgrad eller at det føles arkadeaktig om man setter på alle hjelpemidler. Og de som kjøper det pga. realisme vil bli skuffet over at de ikke har gjort en skikkelig jobb med skademodellering og lyd, og at det bare er noen utvalgte premiumbiler som får interiør.

 

Det er med blandede følelser jeg gleder meg til spillet, men når jeg pakker opp Signature Edition i morgen tror jeg at helhetsinntrykket vil være svært positivt ^^, Spesielt etter å ha lest Gran Turismo 5 Retail Overview på GTplanet.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns godt de kunne droppet hele skademodelleringen ettersom denne likevel er mindre enn halvveis... Og det er jo ikke som om GT5 drar nok ressurser fra konsollen fra før? Er jo begrenset hva man får til når kun 256MB er dedikert til GPU, så grafikken er det ikke noe å si på. Lyden kunne de gjerne gjort noe med på standardbilene...

 

Syns det er artig hvor mange som klager over at et japanskprodusert spill inneholder altfor mye japanske biler. Dette passer meg selvfølgelig perfekt ettersom jeg kan velge å kjøre min egen S14a eller en kamerats S14. Men jeg vil jo selvfølgelig starte spillet med en 270R slik jeg gjorde i GT4 (by accident). Hadde spillet vært tyskprodusert, hadde vi vel vært heldige om vi hadde sett noe til en R34 ettersom R35 er det som gjelder for tiden. Da kunne man vel også glemme å kjøre perler/klassikere som FC, R32, R33 osv...

 

Og hvorfor er alle så interessert i om der er mulig å bytte styling, felger osv? Dette er ikke Need for Speed. Man skal _kjøre_ bilen. Ikke dille med den :P

 

Det er vel også fysikken som er poenget i en simulator? Grafikken kunne like gjerne vært fra 2005 for min del, så lenge man får en fullkommen kjørefølelse. Det er vel en grunn til at jeg har klokket flere timer i Live for Speed enn alle andre bilspill tilsammen (GT4 ikke inkludert :P). Kjøper man spillet for grafikken, kan man fort bli skuffet over spillets vanskelighetsgrad eller at det føles arkadeaktig om man setter på alle hjelpemidler. Og de som kjøper det pga. realisme vil bli skuffet over at de ikke har gjort en skikkelig jobb med skademodellering og lyd, og at det bare er noen utvalgte premiumbiler som får interiør.

 

Det er med blandede følelser jeg gleder meg til spillet, men når jeg pakker opp Signature Edition i morgen tror jeg at helhetsinntrykket vil være svært positivt ^^, Spesielt etter å ha lest Gran Turismo 5 Retail Overview på GTplanet.

 

Er ikke ute etter mye styling og bling bling, er ute etter å kunne sette på lettere felger, aerodynamisk styling. Det er jo noe aerodynamisk til bilene, men syns ikke det er nok.

 

Har også spilt LFS, har spilt det ofte, er det nest beste spillet jeg har spilt (GT5 er seff det beste) Er enig i det du sier om fysikk/grafikk. Men, mener enda at de kunne droppet 200 standar biler og heller oppgradert grafikken på resten av standarbilene slik at de ikke ser ut som om de kommer rett fra GT4, noe som de gjør.

 

Vil bare si at det er ett spill som er verdt å kjøpe hvis du er interessert i bil :D Tror ikke man kan bli interessert av spillet da..

 

(er ikke veldig god å formulere meg.. Enda litt trøtt) :D

Endret av Olaa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns godt de kunne droppet hele skademodelleringen ettersom denne likevel er mindre enn halvveis... Og det er jo ikke som om GT5 drar nok ressurser fra konsollen fra før? Er jo begrenset hva man får til når kun 256MB er dedikert til GPU, så grafikken er det ikke noe å si på. Lyden kunne de gjerne gjort noe med på standardbilene...

 

Syns det er artig hvor mange som klager over at et japanskprodusert spill inneholder altfor mye japanske biler. Dette passer meg selvfølgelig perfekt ettersom jeg kan velge å kjøre min egen S14a eller en kamerats S14. Men jeg vil jo selvfølgelig starte spillet med en 270R slik jeg gjorde i GT4 (by accident). Hadde spillet vært tyskprodusert, hadde vi vel vært heldige om vi hadde sett noe til en R34 ettersom R35 er det som gjelder for tiden. Da kunne man vel også glemme å kjøre perler/klassikere som FC, R32, R33 osv...

 

Og hvorfor er alle så interessert i om der er mulig å bytte styling, felger osv? Dette er ikke Need for Speed. Man skal _kjøre_ bilen. Ikke dille med den :P

 

Det er vel også fysikken som er poenget i en simulator? Grafikken kunne like gjerne vært fra 2005 for min del, så lenge man får en fullkommen kjørefølelse. Det er vel en grunn til at jeg har klokket flere timer i Live for Speed enn alle andre bilspill tilsammen (GT4 ikke inkludert :P). Kjøper man spillet for grafikken, kan man fort bli skuffet over spillets vanskelighetsgrad eller at det føles arkadeaktig om man setter på alle hjelpemidler. Og de som kjøper det pga. realisme vil bli skuffet over at de ikke har gjort en skikkelig jobb med skademodellering og lyd, og at det bare er noen utvalgte premiumbiler som får interiør.

 

Det er med blandede følelser jeg gleder meg til spillet, men når jeg pakker opp Signature Edition i morgen tror jeg at helhetsinntrykket vil være svært positivt ^^, Spesielt etter å ha lest Gran Turismo 5 Retail Overview på GTplanet.

 

Kunne ikke blitt mer enig :D

Er litt skuffet over "premiumbil" konseptet, men tror jeg kommer til å bli svært fornøyd :partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det litt komisk at hovedargumentene til de som gadd å vente på GT5 var "bedre grafikk", når 800 av bilene er importert rett fra GT4 :D Nå har jo de fleste byttet til å si at det er en utrolig bra fysikk, noe som jo er greit nok.. Det er jo det for eksempel forza-folket har sagt var deres fordel.

 

Når det gjelder utseendemessige modifikasjoner på bilen er jo det like naturlig som å trimme motoren eller skifte noe i understellet. Du ser jo ikke noen som trimmer bilen sin til 500 hk som ikke gjør noe med utseendet. Forbedret aerodynamikk og lettere felger er jo en vesentlig del innenfor motorsporten. Det samme er sponsorer og andre design på bilen.

 

De eneste som taper på dette er jo de som kjøper Gran Turismo, og som tror at de har kjøpt det ultimate bilspillet. Slik som det er nå virker spillet altfor smalt til at mange ulike grupper kan spille det og ha moro med det. Det er rett og slett for få valgmuligheter og funksjoner i spillet. Det er jo litt kjipt da etter å ha brukt så lang tid på utviklingen :D

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det litt komisk at hovedargumentene til de som gadd å vente på GT5 var "bedre grafikk", når 800 av bilene er importert rett fra GT4 :D Nå har jo de fleste byttet til å si at det er en utrolig bra fysikk, noe som jo er greit nok.. Det er jo det for eksempel forza-folket har sagt var deres fordel.

 

Når det gjelder utseendemessige modifikasjoner på bilen er jo det like naturlig som å trimme motoren eller skifte noe i understellet. Du ser jo ikke noen som trimmer bilen sin til 500 hk som ikke gjør noe med utseendet. Forbedret aerodynamikk og lettere felger er jo en vesentlig del innenfor motorsporten. Det samme er sponsorer og andre design på bilen.

 

De eneste som taper på dette er jo de som kjøper Gran Turismo, og som tror at de har kjøpt det ultimate bilspillet. Slik som det er nå virker spillet altfor smalt til at mange ulike grupper kan spille det og ha moro med det. Det er rett og slett for få valgmuligheter og funksjoner i spillet. Det er jo litt kjipt da etter å ha brukt så lang tid på utviklingen :D

 

Perfekte spillet hadde jo selvfølgelig vært å blande begge, men dette vet vi jo aldri skjer.. Så da får GT5 ha fysikken og Logitech-støtte, og FM3 Utseende og flere full-HD biler. Sier ikke at FM3 har dålig fysikk uansett da, har ikke prøvd det med skikkelig ratt, så er ikke helt sikker.

 

Mener grunne til at GT5 har tatt så lang tid å lage er at de har laget bilene i 3d "for hånd" ved å ha tatt bilder av de og gjenskapt det i 3d. På Fm3 har de vel skannet bilene i 3d, og det sier seg selv at dette går fortere.

 

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil, har ikke sikre kilder på dette.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel si at grafikken er forbedret, mens fysikken har gjennomgått en revolusjon. De har bruk mye tid på detaljert modellering av premiumbilene, men sikkert minst like mye tid på fysikken ettersom denne er forbedret fra hva vi fikk servert i prologen.

 

Nå er jo de fleste sportsbilene ganske aerodynamiske originalt, så det eneste nødvendige måtte være å bytte ut panser, dører, bagasjelokk osv. med karbon. (men dette gjøres vel når man tuner bilen og velger vektredusering?)

 

Er enig i at det er et "smalt spill", men dette er også noe av styrken til spillet. Ellers kunne man jo lett valgt det nyeste NFS som byr på mye mer action. GT-serien er vel mer for oss som er litt mer entusiastiske, og vet hvor mye et lite hundredel sekund kan utgjøre.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er kjørefølelsen fantastisk, mener nå jeg :D

 

Utrolig deilig å kjøre Nissan GTR rundt ringen med G27 :D Klarte 7.35 på første forsøk, litt stolt av det :D Skal nok gjøre fler forsøk på å komme meg ned til 7.27 som bilen faktisk klarer. Sålenge jeg kjører rent og ikke kræsjer, så trenger jeg ikke bry meg om skademodellen ! :D

 

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=XINuNcmXfLI&feature=player_embedded Ryktene skal ha det til at han er i level 40, så er nok ett skadesystem som utvikler jo bedre man blir i spillet. Yamauchi har tydelighvis sagt: "It will appear" så blir nok bra

Endret av Olaa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NFS Shift var absolutt inne på noe, så man skal ikke se bort fra at det kommer til å bli veldig bra. Men at det skal klare å hamle opp med GT5 har jeg vanskelig for å tro. Det blir nok mer en crowd pleaser med masse action og høy fartsfølelse. Rett og slett et spill hvor man fokuserer mer på motstanderen enn sin egen bil, ens egen kjøring og banen man kjører på.

Og det er vel ingen tvil om at slike uttalelser er med på å selge spillet :P

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er skuffa eller? Hadde forventea fysikk og grafikk/lyd som kunne hamle opp med FM3, men det må jeg si ble knust etter første meterene jeg kjørte på spillet. Pene menyer og slik, men lyden er totalt bånn i bøtta og fysikken er ikke noe å rope hurra for om en setter FM3 som standaren! Skademodulen var jo BS, får tro det er noe i at den utvilker seg videre i spillet.

Kommer helt sikkert til å spille det en gang i blant, men kommer til å holde meg mest at FM3. Skulle jeg gitt spillet poeng måtte det bli 4,5-5 av 10poeng. Til sammenligning ville jeg gitt FM3 8-9 av 10poeng.

98' Volvo V70 2.5T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår