Gå til innhold

Gran Turismo 5

Ranger emnet


Klemmetsmo

Anbefalte innlegg

KJørte mercedes sls, og nei. tok bare vanlig time attack. Og nei, hadde ikke akkurat tid til å sette opp spissing, toe og camber osv osv osv på messa, hadde sikker 1000 kids bak meg som ville spille ^^

 

Av en eller anna grunn, så slipper jeg å ha "drift modus" og sette opp bilen drit lenge for å klare å legge den ut, holde den og få kontra etter kontra på forza. Selfølgelig, du må sette opp bilen der også, men du klarer å drifte med en bil som er trimma. Uten å ha noe form for spessiel "drift modus" osv. Jeg har grip biler som jeg kjører race med, og om jeg ligger lang forran så drifter jeg siste svinga før mål. Går fint som faen. Det er bare IMO. Skal ikke starte noe diskusjon om hva er best osv, bare at driftinga virket mere real på forza.

 

Får se når GT faktisk kommer, om det blir GT og playstation eller ratt og stol til forza ;)

 

Btw:

 

http://www.inrumor.com/in/technology/gran-turismo-5-release-on-december-8/

 

Dennis

 

Driftmode i prologuen er jævlig dårlig, fordi du tjener på å drifte breit som faen og sakte som faen. Krever litt mer skills å drifte på gode veidekk og i høyehastigheter synes jeg da ihvertfall. Men som Terje sier, det krever en del øving med hver enkelt bil før du klarer å drifte de, noe som jeg også synes kan sammenliknes med ekte biler.

Ikke for å starte noen debatt, men hvis du først behersker GT5 så tror jeg du kan ha det mye artigere enn f. eks forza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk som kan drifte drifter det meste av biler. Ikke bare sin egen. Det handler mer om fysikkforståelse, og det samme bør det være i spill. Er den grunnleggende fysikkmotoren presis, er det ikke kjempemye forskjell på biler bare man tar høyde for vekt, grep, akselsavstand også videre.

Og et spill skal ikke ha GRIP MODE og DRIFT MODE. Den skal bare ha en superpresis fysikkmotor som takler alt den blir utsatt for. Enten man slædder, gripper, dragger eller driver med annen form for humbug.

 

Men hvordan er det med tuning i GT5? Kan man justere alle hjulvinkler, differ, fjærer dempere og sånt? Kan man øke rattutslaget? Kan man bytte motorer, drivlinjer. Lakkere biler / lage hjemmelagd dekor.. styling også videre?

Er det ikke det kommer jeg til å le meg ihjel.

Eller grine. Litt usikker..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kan drifte drifter det meste av biler. Ikke bare sin egen. Det handler mer om fysikkforståelse, og det samme bør det være i spill. Er den grunnleggende fysikkmotoren presis, er det ikke kjempemye forskjell på biler bare man tar høyde for vekt, grep, akselsavstand også videre.

Og et spill skal ikke ha GRIP MODE og DRIFT MODE. Den skal bare ha en superpresis fysikkmotor som takler alt den blir utsatt for. Enten man slædder, gripper, dragger eller driver med annen form for humbug.

 

Men hvordan er det med tuning i GT5? Kan man justere alle hjulvinkler, differ, fjærer dempere og sånt? Kan man øke rattutslaget? Kan man bytte motorer, drivlinjer. Lakkere biler / lage hjemmelagd dekor.. styling også videre?

Er det ikke det kommer jeg til å le meg ihjel.

Eller grine. Litt usikker..

 

WORD DAMN!!! +1 :pray

Det var det jeg mente, man må ha et real fysikkmotor. Jeg kan nesten si at jeg "føler/kjenner" igjen oppførsel på en rwd på forza kontra real life. En bakhjulstrekker er en bakhjulstrekker, en 4x4 er en firefire og en feilhjulstrekker er en feilhjulstrekker. Kan du legge breie med 200 sx så snurrer du ikke døgnet rundt med en supra f eks... Etter 6 år og helt sykt grafikkmotor og helt utrolige prestasjoner og synnsyke effekter kan jeg ikke skjønne hvorfor forza 3 føles mere virkelig, ihvertfall når du gir gass og rumpa kommer med en rwd. (det er et eksempel) Og nei, jeg er ikke fast innstilt på at forza er bedre eller motsatt osv osv osv, det har noe med følelsen av bilen.

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med tuning i GT5? Kan man justere alle hjulvinkler, differ, fjærer dempere og sånt? Kan man øke rattutslaget? Kan man bytte motorer, drivlinjer. Lakkere biler / lage hjemmelagd dekor.. styling også videre?

Er det ikke det kommer jeg til å le meg ihjel.

Eller grine. Litt usikker..

 

Vil tro at det er samme tuning(++) som i GT5P.

Med andre ord, alt du har nevnt av justeringer og litt til(ABS og TC kan justeres mer enn on/off). Styling og sånt er jeg usikker på, men hvis det er der er det bare et stort pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et spill skal ikke ha GRIP MODE og DRIFT MODE. Den skal bare ha en superpresis fysikkmotor som takler alt den blir utsatt for. Enten man slædder, gripper, dragger eller driver med annen form for humbug.

Hvis GT5 beholder dette fra GT5P, kan det bare gå og legge seg. Det skal ikke være mulig å kunne sammenligne GT og NFS på noen som helst måte!

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessimister altså :hammer

 

Blir bra dette, krøp til korset og kjøpte meg en ps3 slim 320gb for anledningen, kan ikke fordra konsoller. Nå må jeg bare lage meg en slags rigg for G25.

 

Så får det blir F1 2010 til GT5 blir ferdig. (Siden WRCspillet er så ufattelig dårlig).

 

:titties:

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa :) Men hjelper svært lite hvis det ikke er mulig å ligge breit på spillet da. Eller å ha 2 forskjellige "fysikk motorer" på grip/drift. Kan lære deg å drifte på NFS, men det føles jo ikke real. Nå prøver jeg så godt jeg kan å ikke være negativ, men etter 6 år. Så burde de da faen meg klare å få en fysikkmotor som takler overstyring!!! Forza har jo fått det til og det irriterer vett av meg at ikke GT kan ha det. Fordi spillet er jo mesterverk sånn sett. :chairshot

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du fjern eller? er jo STOR forskjell på kjørefysikken fra dri(f)T mode til grip mode..

 

Er DU fjern? Fysikken er akkurat den samme. Er flere ganger jeg har kjørt drifterunde på et helt vanlig løp, både off- og online, og det er ingen forskjell.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du fjern eller? er jo STOR forskjell på kjørefysikken fra dri(f)T mode til grip mode..

 

Vi prater om samme spill her eller?

Du har spilt spillet mye forstår jeg.:hammer

 

On a serious note, i driftmode settes bilen på N1 dekk standard. Når du spiller timeattack el. settes bilen på S2 dekk. På S2 dekk er det lettere å drifte highspeed og drifte inertia som du mente at du klarte så lett i forza.

 

Men hvis du hadde giddi å fikla litt med innstillingene hadde du merka at bilene er IDENTISKE i driftmode og vanlig mode.

Endret av eizo2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår