Gå til innhold

Gran Turismo 5

Ranger emnet


Klemmetsmo

Anbefalte innlegg

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De skal komme med ny dato før oktober er ferdig visstnok. Forventer uansett ingenting, er litt lei av å bli skuffet:) Sony USA har forøvrig en mening om at spillet ikke kommer før neste år:(

 

Hvordan tror dere spillet blir da? Blir det som før; en haug med biler, pinnestivt kamera, manglende fartsfølelse og kjøreglede og ikke engang mulighet for å lakkere bilen?

Eller blir det bare helt guddommelig?:)

 

Selv tror jeg at det enten blir kanonsuksess eller bare en diger flopp. Tror de har med for mange av de negative tingene jeg nevnte ovenfor.

 

Men det blir et kjøp uansett:D

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på åssen kjørefysikken/opplevelsen vil bli, har prøvd demoene hos venner som har PS3. Men synes at de har langt å gå for å nå opp til Forza3, håper at den endelige versjonen av GT5 er kraftig forbedra sånn sett, grafikken ser i allefall veldig pen ut. Har forøvrig akkurat bestilt meg en PS3 320GB, så da må jeg vel forhåndsbestille meg GT5 også. Lei av Forza og løftene til utviklerene (T10) som lover og lover hva anngår nedlastningspakker med biler, men bryter det gang på gang. Selv om jeg liker spillet i seg selv veldig godt!

98' Volvo V70 2.5T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man sammenligne Prologue med fullversjonen? Prologuen var vel strengt tatt kun en teaser og ikke noe mer. Altså en forsmak på hva som kommer. Jeg forventer ihvertfall at MYE har skjedd i løpet av 2 år med utvikling.

Kan si av egen erfaring at GT5:P virker som et uferdig produkt(som en demo som regel er) på grunn av enkelte glitcher i grafikken.

 

Har det blitt bekreftet at man får muligheten til å lage egne baner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan generere egne baner. Ikke lage dem slik man vil. Jeg syns dette er skuffende, men man kan jo være heldig å generere en artig bane innimellom. Dette kan også være et artig verktøy og utfordring dersom man utfordrer en venn med en bane som ingen har prøvd før.

 

Kjørefølelsen i prologen er egentlig ikke så dårlig. Ikke like understyrt som i GT4. Eneste "feilen" er at man ikke skal bevege mye på rattet før man får samme effekt som når man snurrer rattet en 180 grader i en ekte bil. Da blir det vanskelig å finne riktig spor på langsletter. I svingene ved lavere hastigheter fungerer dette veldig bra, egentlig. Men blir spent på hva som er forbedret i fullversjonen. At sjåføren i bilen bare ratter 270 grader blir helt feil har ikke sammenheng med virkeligheten i det hele tatt. Joda, på F1-biler og andre fullblods racingbiler er nok begrenset til dette, men ikke en liten Cappuchino...

 

De kunne gjerne gjort noe med synsvinkelen når man ser innvendig i bilen. Det føles litt trangt. NFS Shift var geniale på dette og det var behagelig å sitte bak rattet. Man hadde oversikt ut av frontruta.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullversjonen av GT5 kan prøves på Motorshowet på Lillestrøm til helga

:thumb

(jeg regner hvertfall med at det er fullversjonen...)

 

Får ta en tur å teste hva jeg har i vente tenker jeg :D

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil ha litt blanda følelser til dette spillet, det har tatt seks år i utvikling og fortsatt er 80% av bilene i spillet uten cockpit og har de samme crappy motorlydene som for ti år siden.

 

Så langt messedemoen viser, har det ikke skjedd stort med AI-en siden sist heller.

 

Men for all del, skal sikkert ha det litt moro med premium-bilene. :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil ha litt blanda følelser til dette spillet, det har tatt seks år i utvikling og fortsatt er 80% av bilene i spillet uten cockpit og har de samme crappy motorlydene som for ti år siden.

 

Så langt messedemoen viser, har det ikke skjedd stort med AI-en siden sist heller.

 

Men for all del, skal sikkert ha det litt moro med premium-bilene. :)

Har du prøvd det? :P

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://us.gran-turismo.com/us/news/d5247p1.html

 

800 biler uten cockpit holder ikke mål i 2010. Det var greit i 2005. Hadde heller sett at det var litt lavere detaljnivå, men at alle bilene hadde samme nivå.

 

Hadde heller sett at spillet hadde 400 biler, alle i samme kvalitet om enn litt lavere nivå enn det de har lagt seg på nå.

 

En formildende omstendighet kan være om det blir mulig å oppgradere standarbilene til premiumbiler med DLC-pakker. :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil ha litt blanda følelser til dette spillet, det har tatt seks år i utvikling og fortsatt er 80% av bilene i spillet uten cockpit og har de samme crappy motorlydene som for ti år siden.

 

Så langt messedemoen viser, har det ikke skjedd stort med AI-en siden sist heller.

 

Men for all del, skal sikkert ha det litt moro med premium-bilene. :)

 

Helt enig. Jeg vet jeg kommer til å bli skuffet, men jeg må ha det likevel:) Det virker liksom så halvgjort når de bare drar over bilene fra GT4. Får håpe kjørefølelse og trim/tuning/styling veier opp for det andre utdaterte sarvet...

 

Bla nesten helt nederst:

http://us.gran-turismo.com/us/news/d5247p3.html

 

I love the smell of burnt rubber in the mornin'! Får håpe det ikke er bare skryt da:)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere forskjellige datoer på forskjellige nettbutikker. Alt fra midten av november til begynnelsen av desember, men nå ser det ut som vi har noe mer håndfast å forholde oss til.

 

http://www.gtplanet.net/sony-australia-hints-at-gt5s-new-december-release-date/

 

Merk at det ikke er bekreftet 100% enda!

 

 

 

Hvis cockpit view er det som står høyest på forventningene, blir dere skuffet uansett. Denne var crap på bilene i prologen i alle fall... Med mindre de har gjort noe med dette slik at man faktisk har litt god sikt ut, kommer jeg til å kjøre gjennom spillet med bumper cam slik som i GT4.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår