svortevik Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 Var innom NAF i dag for å spørre om noe, og da åpnet de samtidig panseret pga en ulyd. De sa dette var ett kjent problem på passat, og at der var noe inne ved registeret som hadde en tendens til å ryke på disse bilene. Er det noen som vet hva dette kan være, og hvor vanskelig det er å få det ordnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 Var innom NAF i dag for å spørre om noe, og da åpnet de samtidig panseret pga en ulyd. De sa dette var ett kjent problem på passat, og at der var noe inne ved registeret som hadde en tendens til å ryke på disse bilene. Er det noen som vet hva dette kan være, og hvor vanskelig det er å få det ordnet? Det er veldig mye som har en tendens til å ryke på disse bilene... men hva slags motor? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svortevik Skrevet September 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 Ja ikke snakk. Det meste ryker i tur og orden. Nei, hva motor har jeg da. 1.8 bensin motor med automatgir som er forferdelig rykkete og hakkete:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sht Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 "klakker" motoren eller? jeg fikk samme beskjed, der var det et kjede som holder kammene sammen i bak kant eller noe sånn, bare kjedestrammeren kostet 3500kr med arbeid måtte jeg ut med 11500kr. dyrt å ikke kunne skru så mye selv ja. Siter Bilen min http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/280960-sht-sin-golf-2-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svortevik Skrevet September 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 Hmm, ja da kan jeg nesten bare kaste hele bilen på dagen om det blir så dyrt. Jeg var innom ett verksted i dag, hørte om pris på dette og for å få byttet drivhjulet, og de ga meg en pris på 11 000 totalt, og det var i verste fall ble jeg fortalt. Nå har jeg en bekjent som driver egen verksted, og bilen skal inn der i morgen på tørk etter vannlekasje pga tette dreneringer, så da håper jeg å få en pris i fra ham også på resten som skal gjøres. Men, det er vel ikke lenge før noe nytt dukker opp som er enda dyrere. Men en ting. Om det nå er samme greiene som du hadde på din bil. Bør jeg da bytte registerreimen samtidig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sht Skrevet September 24, 2009 Rapporter Share Skrevet September 24, 2009 jeg slapp å bytte på min, for den var bytta rett før jeg kjøpte bilen. men vist det er en stund siden den er byttet ville jeg ha tatt den i samme slengen. er jo jobben som koster penger somregel ikke reima.bilen min begynte å klakke 3 uker etter garantien var gått ut, det er typisk min flaks Siter Bilen min http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/280960-sht-sin-golf-2-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Høres ut som kjedestrammeren din er gåen. Velkjent problem på turbomotoren. Som siste utvei kan du prøve med en QMI motorrens før bytte av strammeren. Kjedestrammeren er drevet av oljetrykket. Disse motorene har vært plaget med koksing og det som kan skje, er at oljekanalene og strammeren kokser innvendig slik at den ikke virker slik den skal. En real motorrens kan hjelpe på dette. Har du prøvd å få byttet olje og filter på automatkassa di? Det er nok aldri gjort på bilen din siden dette ikke ligger i serviceprogrammet til VAG. De mener fortsatt at det er "lifetime" olje på disse kassene, men tilfellet er jo at den etter den andre bryter sammen. Hvor langt er den gått? Jeg var plaget med rykking og napping på min automatkasse. VAG klarte ikke å stille diagnose på problemet. Eneste de klarte, var å grave i lommeboka mi. Ett automatgirverksted fortalte meg at det meste sannsynlig var pga lavt oljetrykk på converter, og full overhaling måtte til. Jeg kjøpte en flaske QMI automatgirbehandling ( i håp om at det fortsatt finnes eventyr) og fikk det på kassa. Etter en liten uke med normal kjøring merket jeg bedring på problemet og nå girer kassa mykt og fint uten rykk og napp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svortevik Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Takker så mye for svar. En motorrens, er dette noe jeg selv kan gjøre, eller må bilen inn på verksted for dette? Dersom dette er løsningen, er det da bare å kjøre en rens og håpe på at ulydene gir seg, eller er der andre måter jeg kan sjekke om det har hjulpet på problemet? Hva med automatkassen? Kan det være at alt som skal til er å få fylt på med olje her? I så fall, er dette noe som en gjør selv eller må bilen inn her også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Takker så mye for svar. En motorrens, er dette noe jeg selv kan gjøre, eller må bilen inn på verksted for dette? Dersom dette er løsningen, er det da bare å kjøre en rens og håpe på at ulydene gir seg, eller er der andre måter jeg kan sjekke om det har hjulpet på problemet? Hva med automatkassen? Kan det være at alt som skal til er å få fylt på med olje her? I så fall, er dette noe som en gjør selv eller må bilen inn her også? Klarer du å gjøre et oljeskift selv på motoren, så klarer du fint en motorrens. Bruk en slik en: http://www.qmi.no/Invmbil.pdf Skift av olje på automatkassa skal du være litt mer dreven til for å gjøre selv. Det beste er å få et automatgirverksted til å gjøre jobben som Transtec eller http://www.rats.no eller tilsvarende. Søk på gule sider. Om du vil gjøre det selv, så er prosedyren slik: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=291200 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svortevik Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Leste ett sted at at det kunne være strammehjul til drivreimen og ikke kjedestrammeren. Hva tror folk om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Leste ett sted at at det kunne være strammehjul til drivreimen og ikke kjedestrammeren. Hva tror folk om det? Det er også en mulighet. Denne bilen har både strammehjul og løpehjul som kan bli slitt. I tillegg så har du strammhehjul og løpehjul både på dynamoreima og AC reima. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svortevik Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Det er også en mulighet. Denne bilen har både strammehjul og løpehjul som kan bli slitt. I tillegg så har du strammhehjul og løpehjul både på dynamoreima og AC reima. Etter at bilen har blitt sett litt mer over så virker det som om at det er strammehjul til AC og drivreimen, eller dynamoreimen er det vel det heter. Men kan de ulydene jeg har hørt komme herfra og ikke pga en kjedestrammer som jeg først ble fortalt? Virker som om at det er stor usikkerhet på om der faktisk er kjededrift på bilen jeg har i det hele tatt, og verkstedene jeg snakker med har forskjellige svar til meg. I tillegg så må jeg bytte "drivhjul" i front som sitter på drivakselen, og dette koster jo småpene 3800 alene. Får håpe mine uhell med bilen snart er over. Den siste mnd har jeg nå byttet bærearmer, bremseskiver, klosser og hatt vannlekasje i bilen pga tett drenering i front. Snakker her ca 15 cm dyp dam inne i bilen. I tillegg må nå disse andre tingene byttes, i tillegg til en ledning jeg klarte å få i klem som ble svidd, samt det er noe gale med abs som slår inn i hytt og pine. Er det ikke kjekt med bil så vet ikke jeg:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Klarer du å gjøre et oljeskift selv på motoren, så klarer du fint en motorrens. Bruk en slik en: http://www.qmi.no/Invmbil.pdf Skift av olje på automatkassa skal du være litt mer dreven til for å gjøre selv. Det beste er å få et automatgirverksted til å gjøre jobben som Transtec eller http://www.rats.no eller tilsvarende. Søk på gule sider. Om du vil gjøre det selv, så er prosedyren slik: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=291200 Er det noen som har prøvd QMI INNVENDIG MOTORVASK og kan si om det er no bedre enn andre merker innvendig rens Stoler ikke helt på sånne reklamer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.