Turbo SlayeR Skrevet September 23, 2009 Rapporter Share Skrevet September 23, 2009 Har skjønt at dette er et vanlig problem på denne motoren, og håper derfor noen kan gi meg korrekt diagnose... Kjøpte bilen for litt siden og etter å ha sjekka slangene som går til tomgangsregulatoren og finner ut at disse er sprukket, så kjøper jeg disse nye. Det hjelper litt, men løser langt fra problemet. Prøver da å dra ut kontakten til tomgangsregulatoren og da blir tomgangen jevn når motoren er varm og delvis varm. 2 ting slår meg da. 1 at tomgangsregulatoren er gåen, eller 2 at lambdasonden er gåen og gir tomgangsregulatoren får da feil signaler... Har også litt på følelsen at den bruker mye drivstoff. Hva tror dere? Skadelig å kjøre uten å ha koblet til tomgangsregulator? Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet November 5, 2009 Rapporter Share Skrevet November 5, 2009 Du kan jo prøve å gå over div vacumslanger, innsugsmanifold med startgass for å se etter falsk luft. Eller Rense/bytte tomgangs regulator. ville først prøvd å rense den da dette ikke er en " gratis " del :P kostet 5 lapper til min på møller:S hadde omtrent samme problemet med min bil igår, denne dro falskluft gjennom en slange til veivhus ventilasjonen. Lamdbasonden kan du måle , vet ikke hvordan dette gjøres . Men du kjenner sikkert noen som kan dette forhåpentligvis. Lykke til! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.