Gå til innhold

problemer med innfestning av lastventil på golf 1

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

hei

 

plages med innfestningen til avlastningslastventil (fra golf 2 g60) som vi laget til min golf 1 med tanke på skivebremser bak.

 

sitter nå å tenker på om jeg bare skal hente en hel bakstilling fra golf 2 og sveise orginalfestet fra denne rett over på bakstillingen til min golf 1, tenker da på innfestningen til hendelen på lastvntilen. Har sittet å sett litt på bilder på ETKA, men finner ikke tegninger som viser hvordan innfestningen til selveste ventilen er, men regner med at festet går rett i gulvet.

 

altså ett feste i bakstillingen og ett feste i gulvet.

 

på golf 1 mangler imidletidig begge disse festene

- alternativ 1: slipe løs feste til lasteventil fra bakstilling fra golf 2, slipe løs det andre festet i gulvet fra golf 2 og sveise disse over på golf 1 bakstillingen og i gulvet.

 

-alternativ 2: bruke en komplett bakstilling fra golf 2 på min golf 1 for å slippe arbeidet over, men er da bakstillingen fra golf 2 plug and play på min golf 1? festet i gulvet må jeg vell her å uansett flytte over, men hadde jo gjort operasjonen litt lettere.

 

innspill?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 2 utgår, ettersom G2-bakstillinga ikke passer på Einser.

 

Da er det bedre å flytte over innfestinga til fjæra og få festa ventilen i gulvet på bilen din på en eller annen måte. Det er to festeører der originalt til venstre for tanken, med mindre du har en urgammel Einser (eldste jeg har sett med lasteventil originalt er en 78-modell).

 

Personlig har jeg null erfaring med denne løsninga, ettersom jeg hittil alltid har brukt LAB fra Einser GTI/automat. Skulle jeg ha gjort en slik ombygging i dag ville jeg ha forsøkt å fått tak i to 3/15 strupeventiler fra Scirocco 16V - de har dessverre gått ut og omsettes for fantasipriser på eDoof.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår