Gå til innhold

Truet med slagvåpen etter trafikk-uenighet

Ranger emnet


viper

Anbefalte innlegg

Etter en hendelse i en rundkjøring der vedkommende jeg holdt på å kjøre på ikke overholdt vikeplikten, fulgte han etter meg hjem. På utsiden starter diskusjonen, men jeg står egentlig bare litt å flirer av vedkommende da han har så grundig feil. Etter at personen flere ganger påpeker at jeg "må tørke av meg det gliset" drar han plutselig fram en batong-lignende gjenstand og truer meg å slå meg. Han løfter også gjenstanden over hodet som om han skal slå. Dette finne jeg naturlig nok meget truende og trekker meg klokelig bort fra situasjonen. Er ikke spesielt intr. i å ende opp med skader fra en batong. Han hiver seg så i bilen og kjører sakte bort. Har skiltnummer og navn på vedkommende.

 

Spørsmålet mitt er igrunn, hva er strafferammen for en slik voldstrussel med slagvåpen hvis jeg skulle anmelde? Er ikke intr. i risiko for represalier ved en anmeldelse, hvis det er snakk om en bot på 1500,- og et rapp over lanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaada, dere hadde gjort sånn og sånn, slått de ihel osv... samme historien hver gang. Men dette er ikke en diskusjonstråd om hva man skulle gjort hvis noe skulle skjedd, det trådstarter lurer på er:

Spørsmålet mitt er igrunn, hva er strafferammen for en slik voldstrussel med slagvåpen hvis jeg skulle anmelde?

 

Så tøff dere et annet sted, dette har vi hørt før :)

(selvfølgelig ikke rettet mot deg, dr.landau)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt er igrunn, hva er strafferammen for en slik voldstrussel med slagvåpen hvis jeg skulle anmelde? Er ikke intr. i risiko for represalier ved en anmeldelse, hvis det er snakk om en bot på 1500,- og et rapp over lanken.

 

Mange år siden jeg hadde rettslære, men tro om dette faller inn under Straffelovens § 227

i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende» under sådanne omstendigheter at trusselen er egnet til å fremkalle alvorlig frykt, straffes med bot eller fengsel inntil tre år

 

Uansett er slike ting såpass alvorlig at du så absolutt burde anmelde vedkommende, kan være at Politiet har tilsvarende klager på ham fra før..

Hvis du føler deg skeptisk i forhold til represalier så vil jeg anbefale deg Forsvarsspray..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg ville meldt vedkommende, du har neppe noen beviser mot han, men han har nok heller ikke noen lov til å kjøre med batong i bilen, man har jo ikke lov å kjøre med balltre i biulen uten å være med i noen klubb omtrent.

 

Tviler sterkt på at vedkommende gjør noe med det, ett besøk fra politiet skremmer han nok.

Du bør og legge sterk vekt på at du føler deg utrygg og truet, samt sjekke om det finnes vitner til hendelsen.

 

Jeg har mang en gang vurdert å følge etter folk som gjør idiotiske ting, men har enda ikke fulgt noen hjem.

 

Saken blir nok henlagt, men krev at de tar kontakt med vedkommende, bare påpek at du føler deg truet.

Er han like dum som det virker kan det jo hende han innrømmer saken og han blir tatt, har han gjort det før eller kommer til å gjølre det seinere blir han nok tatt litt mere til etteretning.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår