Gå til innhold

4-hjulskontroll

Ranger emnet


Digitech

Anbefalte innlegg

Er muligens av typen som fort møter grensen for mitt kunnskapsspekter når det gjelder bil, alternativt ikke nok tro på egen kunnskap.

 

Pga tid- og plassmangel, satte jeg inn bilen min på verksted for å få de til å gjøre diverse, inkludert skifte et par foringer i forstilling, noe som medførte at det måtte foretas 4-hjulskontroll. Dette var som bestilt. Underveis får jeg bla telefon om at de ikke får til å stille bakhjulene pga skruer/muttere sitter for hardt. Ok, bare ta forhjulene da, sa jeg, pga tid til innlevering og henting ved verksted i forhold til jobben min.

 

Når jeg får den tilbake ser jeg fort at luftslangen til ene bakdemperen(aut. nivåreg.) har falt/blitt trukket ut. Kan jeg dermed anta at den har stått skjevt under justeringen av framhjulsstillingene eller skjer justeringen med hengende hjul? Hvis førstnevnte er noen enige i at det er en særs rimelig grunn for klage på utført arbeid?

 

Ble med et usikker på mitt inntrykk(pga mangel av erfaring)justeres hjulstilling med hjulet i bakken eller er det andre ting man går etter. Jeg mener det er med hjulene i bakken, men vil bare bekrefte før jeg kontakter verkstedet.

:hvaskjera

2010 Skoda Superb Greenline

1996 Opel Omega 2.5CD Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen SKAL stå på hjulene under en slik kontroll. Om den henger i luften blir jo ikke hjulvinklene reelle.

 

Samtidig syntes jeg at unskyldningen dems om at ditt og datt sitter for hardt er VELDIG tynn. Det er jo dette dem driver med, men det er jo en sak mellom deg og dem mtp at det var snakk om tid osv.

 

My two cents =)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruer/stag som sitter fast = Rustløser, altså Relekta PRO SUPER eller Prolong og varme, skjærbrenner :yodude:

 

Så det er jo bare dårlig arbeidsmoral!!

 

Det er noe som heter sluttkontroll på utført arbeid, og bilen SKAL være som den var da den kom, når den kjøres ut igjen.. Ingenting skal dette av, eller være avplukket uten din godkjenning! Og ting skal gåes over etter utført arbeid for å se til at alt er ved sine fulle fem..

 

Hjulvinkler stilles ALDRI med hjul i friluft..

 

Latskap og slurv kaller jeg det der, krev omarbeid eller penger tilbake/velg en annen forhandler og send regning til verksted !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår