b1rken Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Har sandblåst, syregrunnet og hatt epoxyprimer på understellet mitt. Hva anbefaler dere lakk guruer å ha utenpå. Jeg vil ha en svart blank finish, trenger ikke være bilakk finish. Jeg har lurt på noe 2komp industrilakk. Men så var jeg å så på prosjektet til en kamerat hvor han hadde brukt 2-komp topcoat (egentlig hardcoat eller hva det heter) fra biltema, som er beregnet på båter. Dette så virkelig bra ut, å så ut til å tåle litt. Har dere noen anbefalinger? Gjerne med pris. PS: Jeg vet pulverlakkering er mest holdbart og penest, men det har jeg ingen planer om da jeg har sandblåst og grunnet det allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 (endret) Har sandblåst, syregrunnet og hatt epoxyprimer på understellet mitt. Hva anbefaler dere lakk guruer å ha utenpå. Jeg vil ha en svart blank finish, trenger ikke være bilakk finish. Jeg har lurt på noe 2komp industrilakk. Men så var jeg å så på prosjektet til en kamerat hvor han hadde brukt 2-komp topcoat (egentlig hardcoat eller hva det heter) fra biltema, som er beregnet på båter. Dette så virkelig bra ut, å så ut til å tåle litt. Har dere noen anbefalinger? Gjerne med pris. PS: Jeg vet pulverlakkering er mest holdbart og penest, men det har jeg ingen planer om da jeg har sandblåst og grunnet det allerede. Jeg tror Biltema-lakken i er Polyurethanlakk og jeg ser ingen grunn til ikke å bruke dette på bil. Polurethan er jo den "Gode gamle" billakken føe vannbasert be påbudt. Jeg har hørt at lakk for båt har andre egenskaper som gjør at du ikke får den overflaten som er forventet på karosseriet på en bil ("appelsinskall") men til understell ser jeg ingen problemer i det hele tatt. Jeg har ikke prøvd Biltema sin Polyurethanlakk men jeg har brukt Hempel sin (båtprodukt) på mindre deler og det har fungert helt supert. Når det gjelder pulverlakk så mener jeg dette er litt vel hypet. Min Triumph Spitfire har pulverlakkert ramme og hjuloppheng og det ser veldig lekkert ut og fungerte godt i en periode. Men det som kan skje er at du får sprekk, slag osv i belegget og da kryper korrosjonen under belegget og sprer seg raskt, mye raskere enn med vanlig lakk. Jeg tror du har gjort det riktig velget av overflatebehandling på ramma. Endret September 15, 2009 av ian928 Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.