Gå til innhold

2.5TDI vs 1.9TDI

Ranger emnet


Mering90

Anbefalte innlegg

hehe.. stemmer nok det. ikke fyll bensin på en dieselbil:p

ja, b6 leveres med quattro. jeg tenkte på audi a6. Da onkelen min var på utkikk etter en a6, men måtte velge 2.5 motoren da han skulle ha quattro. Den bilen hadde han i 6mnd før han solgte den og kjøpte seg en skoda 1,9 med 4-hjulsdrift. Han var iallefall ikke fornøyd med den motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hei! Vurderer å gå på innkjøp av ny dieselbil. Valget står mellom en 2.5 TDI med Quattro eller en 1.9tdi med chip.

 

Er det mye problemer med V6'en? Eller er dette en fin motor?

 

Vel, V6 motorene til audi er dyre i drift, vær spesielt obs på kammene. det er en supermotor, med chip så går den som et satans lyn :D drar det meste av vanlige biler, du må faktisk ha en 4,2 liter for å dra fra en schippa 2.5TDI 180. dog, en chippa 2.7 Twin drar vel kanskje fra deg ;)

 

1,9 TDI fornuft, men kjedelig? 2,5 buldrene, dyr, bruker mye diesel... regn med over litern på mila :)

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0 TDI, den er imponerende til å være en traktormaskin! Trekker utrolig godt, avhengig av bilen den sitter i, og bruker lite diesel

 

Men så er vel den bare å få i nyere biler. Vet ikke hvor ny bil trådstarter skal ha?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel valgt quattro uansett, men den 2,5TDI har rykte på seg for å være tørst og litt ustabil. Jeg hadde vel enten gått for 1,8TQ eller spart meg opp litt fler kroner og gått for 2,0TDI med Q

 

Hvis du skal ha en 2,5 så må du hvertfall få bruktbil garanti 3mnd/5000 km. er noen forhandlere som har det.

 

Du MÅ også sjekke kammene, du kan se dem igjennom oljehullet. er også noe problemer med automatkassene. så selv om 2,5TDI særlig 180 hk saken er sterk og har grom lyd, så kan den bli veldig dyr. bare å bytte kammer koster 40.000. og girkasse er vel sånn ca 100k :P (har jeg hørt) Jeg har prøvd både 1,9 og 2,5 som jeg eier i dag... 1,9 var kjedelige greier. riktignok var det en A6, men vil tro at det går like dårlig på A4 :)

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0 TDI, den er imponerende til å være en traktormaskin! Trekker utrolig godt, avhengig av bilen den sitter i, og bruker lite diesel

 

Hørt en del negativt om de motorene, dårlig turbo blant annet.. Mange som sier att de heller hadde valgt 1,9TDI

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår