Gå til innhold

Hva er viktig at en bensinstasjon har?

Ranger emnet


Pana

Anbefalte innlegg

Vurderer å begynne med drift av en bensinstasjon, så av nysjerrighet så lurer jeg på hva dere savner eller det burde være på en bensinstasjon. Bortsett fra drivstoff da.. :)

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det var før :)

og folk som kan noe annet enn å lage pølse;)

det tror jeg faktisk gjør seg,å få en god gammeldags bensinstasjon:D

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som det var før :)

og folk som kan noe annet enn å lage pølse;)

det tror jeg faktisk gjør seg,å få en god gammeldags bensinstasjon:D

 

De kan jo faen meg ikkje lage pølser ein gang nå lengre:ass: Neida, men finnes enkelte som ikke kan:P

 

Problemet er vel at det ikkje er oljefilter og olje som selger særleg lengre, men heller godtri og Se&Hør:/ + at det er dyrt om enn skal begynne å kurse opp ansatte.

Volvo 245 86'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dette drives av meg som har holdt på med bil og kjøretøyer siden jeg var liten. Har og erfaring med delesalg, så har i tankene om at dette skal bli en bensinstasjon som faktisk er en bensinstasjon, ikke en 7/11 med spylervæske :)

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kult om du kunne finne røttene til 50-tallets bensinstasjoner med litt stil over seg. Ha fokus på bil og reservedeler, men itillegg lage et sted folk kan komme innom for en is for å prate bil. Dette kommer jo ann på hvor den skal ligge selvsagt.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en bensinstasjon her som jeg bor som hadde 60 talls stil. Den ble nedlagt i år pga han som dreiv ble for gammel. Aldri solgt en pølse der. Hadde dieselfilter og oljefilter til gamle japanere og slikt som ikke gikk an og få tak i lenger. Plugger til 30 talls biler og slikt. Han hadde alt. Stasjonen gikk med bra overskudd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kult om du kunne finne røttene til 50-tallets bensinstasjoner med litt stil over seg. Ha fokus på bil og reservedeler, men itillegg lage et sted folk kan komme innom for en is for å prate bil. Dette kommer jo ann på hvor den skal ligge selvsagt.

 

x2

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger vel en slags "lisens" for å få lov til å selge bensin og operere med pumper? Er nettopp en slik 50-talls rockability-plass med butikk der de selger gamle Amcar-deler samt at folk med amerikanere ofte henger der her i byen. Hadde jo vært genialt om disse også hadde solgt bensin fra gamle pumper, men det krever nok en slags tillatelse av noe slag.

 

F%C3%B8nixonsdag.jpg

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finnes det ingen her på østlandet med ditt initiativ???

Tenk om man bare kunne ha f.eks ha fått tak i noen enkle deler som nevnt ovenfor her, oljefilter, vifteremer og de som trenger det, veiledning av noen som kan litt om det og ikke bli ekspidert av en blond bimbotøs som svarer at dem er utsolgt for frukt om noen spør etter ei pære..!!

 

Fantastisk godt tenkt, jeg skal ta turen enkommelig oppover til bodø om du realiserer dette, ENESTÅENDE!! :pray :win

Keep up the good work :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs absolutt "årntlige" bensinstasjoner her i landet. Jeg jobba en liten periode på en Esso OnTheRun-stasjon her i Oslo, vi fikk ikke LOV til å hjelpe folk med lyspæreskifte engang! Stasjonen var redd for å få erstatningskrav hvis noe gikk galt! Da er det ganske vilt... Jeg gjorde det fordet da, skulle bare mangle.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette enda i et vurderingsstadie da. Og den ligger ikke i bodø men ei byggd med stigende hytteaktivitet og endel trafikk igjennom "sentrum". Stasjonen har tidligere vært drevet av folk som trolig har gitt opp gløden av å drive dette skikkelig, så den ble nok bitt av pølse og hamburgerbasillen.

 

Slik som jeg ønsker det, så vil jeg ikke bare drive en BENSINSTASJON, men og skape et litt mer ordentlig tilbud til folk rundt og. Spesielt ungdommen som kan skru på moped og bil. Stasjonen har egen verkstedhall som jeg tenkte jeg kunne leie ut pr time til de som ønsker dette om det skulle være en bonde som trenger plass å skru, eller ola råner som skal bytte framfanger. Jeg syns absolutt det er alt for få tilbud til oss som trenger 2 timer for å bytte noe selv på bilen

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette enda i et vurderingsstadie da. Og den ligger ikke i bodø men ei byggd med stigende hytteaktivitet og endel trafikk igjennom "sentrum".

 

Er det "Benzen" i Misvær du skal ta over?

 

Hvis du husker hvordan Statoilstasjon ved Gml.Riksvei ble drevet så er absolutt det inspirasjon.

Eneste stedet du fikk kjøpt f,eks eksosklemmer etter normal stengetid..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår