Gå til innhold

Livsfarlig forbikjøring

Ranger emnet


RusH

Anbefalte innlegg

Kjørte i 80-sonen opp til fjellet med 3 biler foran meg da det kom en varebil bak som ville forbi. Han kjørte forbi meg og kunne fint legge seg inn foran meg da neste bil var et stykke foran, men han valgte å fortsette forbikjøringen og ta igjen neste bil også. Dette skjedde rett før en sving, og han dro på med den treige varebilen uvitende om det kom en bil eller ikke. Det gjorde det selvfølgelig idet varebilen lå ved siden av bilen han skulle kjøre forbi. Det resulterte i at møtende bil måtte BRÅBREMSE og hive seg ut i grøfta (flere barn i bilen). Selv om møtende bil gjorde dette så SNEIA bilene hverandre. Hadde de vært en 20 cm nærmere hverandre hadde det garantert smelt. Og da snakker vi om 120km/t + 100km/t front mot front. Jeg så at det gikk bra med den andre bilen så jeg la meg på hjul etter. Varebilen bare kjørte videre og fortsatte med tvilsomme forbikjøringer. Jeg skalv mens jeg kjørte etterpå det var helt uvirkelig å være vitne til en så sinnsyk forbikjøring som han fyren gjorde der.

 

Og da er spørsmålet mitt:

 

Jeg tok reg-nr hans og navn på firma han kjørte for.

 

Er det noe jeg kan gjøre for at han fyren her tenker seg om litt neste gang? Det hjelper sikkert ikke å ringe politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg som vitne for politiet! Og gjør det kjapt! Få tydelig svar fra etterforsker om de vil ta tak i saken, og hvis du er i tvil, kontakt firmaets ledelse. Dette er særdeles dårlig reklame for firmaet!

 

Det kan hende at det siste ikke gjør noe for å justere holdningene til føreren, men tenk på din egen samvittighet! Flott at du tar ansvar, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til Geilo i helga, på veien dit var jeg vitne til flere forbikjøringer av den sorten trådstarter beskriver her.

Hvis noen greier å ta tak i det og gjøre livet litt ekstra surt for de idiotene som kjører sånn, så har de min fulle støtte.

 

Jeg ville ringt politiet ASAP, og sannsynligvis prøvd meg på en anmeldelse om ikke han som måtte tryne i grøfta gjorde det.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som de andre sier, si i fra til politiet at du var vitne til hendelsen. MEN! Unnlat å si at du la deg på hjul etter for å ta regnr. Du kan heller bare fortelle de om den spesifikke forbikjøringen som resulterte i ulykken, og at han i tillegg bare stakk. Da får han nok straff nok, i tillegg til at du slipper å evt. bli tatt for fart el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, buskmann. Jeg er enig i at folk ikke er flinke nok til å slippe andre forbi til tider.

Men jeg lover deg, HELE problemet kan ikke løses ved å fjerne søndagskjørerne fra veiene. Man bør vurdere å ta en prat med tullete grisekjørere også, definitivt. Å påstå noe annet er bare dumskap.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vell si meg enig med alle her i tråden, for det første, ta kontakt med politiet, og spørr om de har mottatt noen anmeldelse på en slik sak, isåfall kan du som tidligere sagt være det avgjørende vitnet som gjør at karn får litt smekk.

Dersom han er yrskessjåfør i tilleg, siden du snakker om firmalogo burde det i hvert fall tas tak i, da dem kjører en god del mer en den menige mann. Men for alt jeg vet var det en firmabil for noe helt annet da :P

 

Jeg sa jeg var enig med alle her, også buskmann for en gangs skyld. Folk er så selvhøytidelige etter veiene at det titt og ofte kan være problematisk og komme forbi en som ligger 5-10 under grensa over lengre strekninger. Og når man først kommer seg forbi, har man tenning på alle plugger kjører fort, og tar igjen flere biler, som man også bare må forbi siden man ikke klarer besinne seg.

Nei, tror de fleste av oss skal se seg selv i speilet og tenke godt og lenge på hvor dyktige sjåfører vi er. Selvkontrollen når man havner bak en søndagskjører inngår også i hvordan man er som sjåfør, lar man seg irritere og det påvirker kjøringen, er man nok ikke så god som man gjerne tror og ønsker man skal være.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger så og si alltid i fartsgrensen, men merker fort at det kommer rumpesnusere bak meg. Disse slipper jeg forbi om det er mulig, men jeg overanstrenger meg ikke :)

Nå er det jo slik at de som ikke holder fartsgrensen bak deg, ofte finner ut at de skal legge seg et stykke under når de er forbi.

Cruisecontrol burde vært påbudt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår