StorFørtti Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Hei.. Har en 98' 940 som det plutselig ble lys i ABS lampa på.. Noen som har kjennskap til dette? Merkeligste er at det ikke er alltid det er lys i den... ABS fungerer ikke når lyset er tent. Kan det være så enkelt som sensorfeil? Noen ganger forsvinner lyset når jeg rygger.. Noen som vet hva som skal til for å få dette problemet løst? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noddiii Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 har en ødelagt sensor foran nå og har hatt en ødelagt bak. foran merka jeg det bare på at abs ble borte/hjula låser seg, når jeg hadde en sensor ute bak hadde jeg ikke speedometer.. det er alt jeg vet:P lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Jeg hadde samme problemet på min 95mod 940, det var dårlig kontakt på sensoren i bakakselen. ABS-lampen slo seg oftest på når jeg kjørte over en dump eller noe. Jeg anbefaler deg og gå over kontaktene til alle sensorene som første ledd i feilsøkingen. I og med at feilen av og til forsvinner når du rygger, så vil det være naturlig å sjekke den på bakakselen først. Den står i lokket til diffen. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 (endret) Takker for svar. Skal ut å prøve nå.. Men mente du at jeg skulle skru av dekselet til diffen, eller bare sjekke om kontaktene var på plass? Endret September 7, 2009 av StorFørtti Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Ikke skru av dekselet nei, kun sjekke kontakten og rengjøre den. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet September 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 takk. sjekka magnetene foran... var fulle av spon.. Etter rengjøring ble lyset vekk.. Kjørte en stund, så kom det jaggu tilbake.. Men så gikk det over igjen.. Kommer nå av og til, da stanser jeg motoren og starter på nytt, så er det vekk... Merkelig... Når det kommer på, hører jeg mange klikk fra ABS "boksen" under panser.. Men ingenting de gangene det ikke kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 bytt følere, og kryss fingra. Edit: Spon forran kan jo tyde på noen løene hjul-lagere...sensoren skal ikke vært borti kransen på hjulllageret :O Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet September 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 Oppdatering.. Har nå målt motstanden i følerne.. fikk med en gang bekreftet at det var feil med en av dem.. Ville bare dele dette med resten av folka inne her på forumet. Blir nok ikke å benytte meg mye videre av dette forumet, da kompetansenivået her er noe labert... Håper noen får nytte av dette... Motstanden skal ligge noenlunde på 1,065 ohm... Ha en fin helg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 Oppdatering..Har nå målt motstanden i følerne.. fikk med en gang bekreftet at det var feil med en av dem.. Ville bare dele dette med resten av folka inne her på forumet. Blir nok ikke å benytte meg mye videre av dette forumet, da kompetansenivået her er noe labert... Hvis du føler det sånn så... Men mye av grunnen til at man ofte ikke får ordentlige svar på slike spørsmål som dette, er at det blir tatt opp OFTE. Så hvis du hadde søkt, ville du nok sett dette. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 18, 2009 Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 Labert kompetansenivå... yeye, godt DU løste problemet ;) Da Overgikk du oss andre i kompetansenivå ;P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet September 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 Hehehehe.. Fint at det faktisk var noen som bet på, og følte seg truffet.. ;) Tror kompetansen min i å søke på dette forumet er endel lavere en gjennomsnittet.. Tror faktisk aldri jeg har fått opp det jeg har søkt etter. Dere kan jo selv gå inn på volvo og velge 900 forumet. Selv om Lys i ABS lampa ligger på første siden, kan du bare glemme å få den opp som resultat dersom du bruker funksjonen "søk i dette forumet" og skriver ABS... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 Får opp ihvertfall 10 treff her: http://www.bilforumet.no/cfmgoogle.php?cx=partner-pub-6411872509083291%3A93l1ni-ski5&cof=FORID%3A9&ie=ISO-8859-1&q=abs-lampa+lyser&sa=S%F8k#1030 Man trenger ikke å søke spesifikt på volvo 940, da abs-systemet for det meste er likt, uansett merke og modell. Det består av omdreiningsfølere for alle hjul, ei pumpe og en hjerne. Er det en feil i systemet, kobler det ut og lampa lyser. Dette gjelder alle bilmodeller såvidt meg bekjent :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StorFørtti Skrevet September 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 Der kan du se.. Ikke vet jeg hvor du søkte, Men "søk i dette forum" funksjonen fungerer absolutt ikke godt nok i det hele tatt... Utrolig at den ikke finner det som ligger på førstesiden engang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 Der kan du se..Ikke vet jeg hvor du søkte, Men "søk i dette forum" funksjonen fungerer absolutt ikke godt nok i det hele tatt... Utrolig at den ikke finner det som ligger på førstesiden engang Jeg søkte på hele forumet. Jeg er enig i at "Søk i dette forumet" ikke fungerer bra nok i det hele tatt. Den generelle søkefunksjonen bruker google, og den andre bruker forumets egen, så det er nok derfor...det burde gjøres noe med dette. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg