Gå til innhold

kræsjet i autovern

Ranger emnet


Møllergutt

Anbefalte innlegg

jeg var i en fart på 100km/t, var stresset og det var glatt, så plutselig fikk bilen sleng, så prøvde jeg å rette opp men det ble værre også traff jeg autovernet i 100km/t, fikk ikke noe skader en at beltet klemte nakken min

 

politiet dro inn førerkortet mitt og skulle lage sak om det pga de mistenkte meg for uaktsomt kjøring

 

når er jeg får igjen førerkortet?

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du får det igjen når du har hatt ett kurs i norsk rettskriving.

 

Hvorfor var det glatt, vet at det begynner å bli kjølig om kvelden, men ikke kuldegrader?

 

Men det er vel ikke vanlig at snuten tar lappen av deg i slike saker, med mindre de kan påvise klart at det var uforsvarlig kjøring, eller kanskje de har noe annet på deg.

Hvor lenge du blir uten er det kun tida som kan vise....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bryter du uansett om politiet vil ta deg på den, er det normalt å miste lappen for å ende i grøfta på vinteren, nei, men bot får du om du er uheldig, selv om SVV plutselig har slutta å strø rundt en sving, eller du svinger unna en idiot som kommer i full sladd rundt svingen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når er jeg får igjen førerkortet?

Standard inndragingstid for uaktsom kjøring er 3 måneder. Hvis ulykken har medført personskader, eller lett kunne gitt det, eller hvis kjøringen var særlig graverende (idiotkjøring), så kan inndragingstiden bli lengre.

 

De andre innleggene i denne tråden kan du bare ignorere. Dette forumet er fullt av forståsegpåere som ikke har peiling.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var i en fart på 100km/t, var stresset og det var glatt, så plutselig fikk bilen sleng, så prøvde jeg å rette opp men det ble værre også traff jeg autovernet i 100km/t, fikk ikke noe skader en at beltet klemte nakken min

 

politiet dro inn førerkortet mitt og skulle lage sak om det pga de mistenkte meg for uaktsomt kjøring

 

når er jeg får igjen førerkortet?

 

Den saken kan drøye veldig lenge, og for at du skal slippe å måtte ringe å mase osv, så anbefaler jeg deg å sende en fax med underskrift hvor du skriver at du ikke godtar førerkortbeslaget som ble gjort. da vil du få tilbake lappen etter 3 uker såfremt politiet ikke har oversendt saken til jurist.

 

Sett at du får tilbake lappen etter 3 uker, så kan de fortsatt ta opp saken igjen, men da har du hvertfall lappen til saken er helt avsluttet, og hvem vet kanskje du ikke får no straff? og sett at de blir ferdig på 3 uker så er jo det greit nok også.

Hvis saken blir tatt opp innen 3 uker så vil du også etterhvert få et brev hvor det står at du skal komme til rettslig avhør for å forklare deg iogmed at du ikke godtok førerkortbeslag. I noen tilfeller(jeg har opplevd selv), så vil du få straffen(hvis du i det hele tatt får noe), før du får innkallelse til rettslig avhør. da er det bare å avlyse rettslig avhør.

 

 

Vel.. da er det vel ikke noe å sutre for!

Du kjørte med andre ord ikke bare for fort i forhold til føre, men også for fort i forhold til fartsgrensen.

Var det dette han lurte på?? tror ikke det.

 

 

Sånn tilslutt vil jeg bare si at min erfaring er at det så å si ALLTID lønner seg å ikke godta førerkortbeslag. Også i radarkontroll, det er tross alt bare å endre samtykket senere hvis du blir innkalt til rettslig og den biten der.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Standard inndragingstid for uaktsom kjøring er 3 måneder. Hvis ulykken har medført personskader, eller lett kunne gitt det, eller hvis kjøringen var særlig graverende (idiotkjøring), så kan inndragingstiden bli lengre.

 

De andre innleggene i denne tråden kan du bare ignorere. Dette forumet er fullt av forståsegpåere som ikke har peiling.

 

Gå og knull no frukt du får kjøpt på rema i Fetsund da!

Udugelige tosk!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Faenmeg sløvt å tbli fratatt lappen når man ikke ødelegger noe annet enn sitt eget... Uhell skjer, sånn er det bare.

 

Så det er sløvt å bli fratatt lappen når man ikke oppholder reglene ? :)

 

Skjønner hva du mener, men han har tydeligvis ikke kjørt etter forholdene.

 

 

Møllergutt: Er nok lettest å bare ringe til politi og spørre, vanskelig å si for oss med tanke på at vi ikke vet alle omstendighetene...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår