Gå til innhold

Mysteriet ? Chevrolet Astro

Ranger emnet


Vanfan

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid hatt ett merkelig fenomen:

1. Bilen går som ei klokke, uten problem (Fusking osv)

2. Problemet er at den på uforklarlig vis ikke vil starte noen ganger : Da hjelper det å ta pause 1 dag eller 2 = så plutselig starter den igjen ??????? Dette gjør at jeg ikke kan stole på bilen, og ta lengre kjøreturer..

 

Håper det er noen skikkelige mekanikere her inne, som kan gi meg råd om hva dette er ?

NB: Sist gang bilen ikke ville starte, så tok jeg på ei X-Lampe for å se om tennpluggene fikk gnist : det viste ingen gnist når bilens "Starter turna rundt" ?? Med andre ord så er all strømm borte fra fordeler når den ikke vil starte ?? Fantastisk om noen her inne kunne hjulpet meg med dette hodebryet : hva er gale.. Alle sier til meg at det er dårlig kontakt en plass ??? Hadde det vært det så hadde vel bilen "fusket" under kjøring : Det gjør den ikke ???

 

Mvh Kurt (Vanfan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt omtrent samme problem på en gammel Hiace. Den fjusker aldri, og starter helt fint omtrent hver gang. Men noen ganger er den plutselig helt umulig, da må vi prøve mange ganger før den kommer igjen. Når den da starter igjen, går den som den skal omtrent som ingenting hadde hent. Kan skje både på kald og varm motor. Toyota har sett på den uten å finne ut noe. Men en "gammel" mekaniker på volvo sa at vi burde sjekke en solonoide på bensintilførselen.. Vi fant en solonoide på bensintilførselen på forgasseren, og tok vekk den membranen som stenger, siden har det ikke vært noe problem. Den starter omtrent før vi rekker å ta i nøkkelen. Kan jo være at den solonoiden lå og fjusket og av og til ikke åpnet for bensin. Vet ikke helt hvilke funksjon den har, kanskje noe sikkerhetsopplegg, men skit og. Funker for oss.

 

Høres ikke ut til å være samme problem i og med du ikke får gnist, med mindre der er noe elektronikk som hindrer tenning dersom den ikke får bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se etter : Men ville ikke bilen FUSKA under kjøring da? med dårlig Coil eller jording ???? Hvorfor er det kunn når jeg starter, det er problemer ?

 

Mvh Kur

 

Vært bori merkligere ting enn dette ;)

Kan nesten garantere at om du bytter kondensator (som får det går en ledning til coil fra), er du kvitt problemet.

Billig og enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjørte '96 modell Astro i mange år selv. Hyggelig bil.

 

Sjekk inni lokket på fordeleren. Der oppe sitter en liten fjærbelastet blyspiss som slites etterhvet. Når den begynner å bli nedslitt gir det dårlig kontakt innimellom. Et nytt lokk koster under 300kr.

Litt tungvint å komme til. Du må skru ut motorkassa inni bilen. Begynner du først med jobben er det like grei å bytte det lokket uansett. Kan også være irr og annet dritt inni der som forårsaker problemet ditt.

Vært VELDIG forsiktig når du setter på plass igjen det nye lokket så du ikke brekker blyspissen!

 

Pass på at du får deksler og varmesperrer sikkelig på plass igjen når du setter sammen tingene, ellers risikerer du å grille stereoen din...

 

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kjøpte ny coil, skifta fordeler lokk selv om det var bare 1år gammelt,Tenningsmodulen var ny. (den svarte tingen som festes med 2små skruer til fordeleren.

Skifta en liten hvit spole inne i fordeleren - Måtte opp med hele fordeler-satsen. Dette var sannelig litt av ett arbeid med å få rette merker/innstillinger mm NÅ STARTE BILEN HVER GANG :-)

Tror selv at den lille spolen kunne være årsaken, men har gardert meg litt. Billigere å skifte deler enn å hive den på feilsøking på verkstad ?

 

Takk til alle som kom med råd :-)

 

[

 

 

 

 

QUOTE=Hot Rod;2597933]Hei! Kjørte '96 modell Astro i mange år selv. Hyggelig bil.

 

Sjekk inni lokket på fordeleren. Der oppe sitter en liten fjærbelastet blyspiss som slites etterhvet. Når den begynner å bli nedslitt gir det dårlig kontakt innimellom. Et nytt lokk koster under 300kr.

Litt tungvint å komme til. Du må skru ut motorkassa inni bilen. Begynner du først med jobben er det like grei å bytte det lokket uansett. Kan også være irr og annet dritt inni der som forårsaker problemet ditt.

Vært VELDIG forsiktig når du setter på plass igjen det nye lokket så du ikke brekker blyspissen!

 

Pass på at du får deksler og varmesperrer sikkelig på plass igjen når du setter sammen tingene, ellers risikerer du å grille stereoen din...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår