Gå til innhold

Motorbytte fra 318 til 316

Ranger emnet


Xaerogate

Anbefalte innlegg

Har holdt på nå bytte motor fra 318 til 316. Altså min var en 318 før jeg satte i den nye motoren.

Greia er at det er noen flere ledninger og kabler som ikke går til noe. Liksom noe til overs og noe som mangler. Som f.eks den som går fra Eksosen. Er vel lambasonden ?

Og det værste er . Den vil ikke starte. Den slår ikke inn på starteren engang. Har byttet hjerne til den som hørte til motoren.

Siden det var startsperre på min andre.

 

Er en ledning fra det ene motor festet, hva er den til?

Ellers kan det jo være mulig at jeg har plugget feil ledninger på starteren?

 

Hvordan kan jeg sjekke om motoren får strøm i det hele tatt? Ville helst sluppet å tatt opp motoren igjen for å komme til starteren.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har den nye motorstyringen rød eller sølvfarget label ? (fargen på merkelappen der nummeret til motorstyringen står)

 

Sølvfarget betyr at det er immobiliser (ews) og da trenger du også å bytte over ews box,transponder og du trenger også nøkkel fra den bilen du har fått motorn fra.

 

Går også å bytte chip i motorstyring til en chip som hopper over ews eller bytte til en red label motorstyring.

 

Når du setter inn nøkkelen så megnetiseres chippen i nøkkelen ved hjelp av ringantenna og den genererer et unikt signal som sendes til transponderen, dette signalet er unikt og rett nøkkel må være tilstede for at transponderen igjen skal sende sin unike kode til motorstyringen, motorstyringen vil vanligvis ikke virke uten rett signal fra transponderen og ofte vil ikke starteren heller gå rundt, man får ihvertfall ikke gnist på pluggene og innsprøytningen vil ikke virke.

 

image32.jpg

image33.jpg

image34.jpg

Endret av xbyte

Utfører reperasjon/fjerning av startsperre på det meste av bmw motorstyringer http://chipster.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår