Gå til innhold

xbyte

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om xbyte

  • Bursdag 10/28/1977

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Elektronikk/Programmering
  • Modell (eks S4)
    318is
  • Biltype (eks Audi)
    bmw
  • Yrke eller sivil status
    Serviceelektroniker
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Website URL
    http://chipster.no
  • Bosted
    Bodø

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

xbyte's Achievements

  1. Du kan jo starte med en trimchip :) det hjelper godt på Chip M42B18 E36 318is
  2. Det billigste er nok å få kjøpt en brukt motorstyring, men dette er heller ikke helt uproblematisk siden en hjerne fra en annen bil trenger et annet startsperre passord fra ews boksen for å starte. Hvis det var min bil ville jeg ha kjøpt en brukt motorstyring å fått fjernet startsperren fra denne.
  3. Disse startsperrene er ikke bare å kobble seg forbi, motorstyringen sender ikke ut signal til coilene eller dysene før den har fått rett passord fra ews2 boksen. jeg har hjerne til din bil liggende (bosch 0261203667) , der hvor startsperre er tatt bort, selges for 2200kr, eller jeg kan fjerne startsperre fra din hjerne for 1500kr.
  4. Har en nettvenn fra Canada som har montert turbo på sin m42 motor, han har målt den til 320 hk på motor å 285 på bakhjula med orginal innmat og orginal topp pakning, ingenting er rørt. Han har dog 2.5" eksos og har satt på nye dyser fra en saab + ny custom chip han har mekket selv, lader 18 psi (ca 1.3bar) og dette har holdt i et halvt år nå. Han brukte dette kittet som utgangspunkt http://global.ebay.com/TURBO_KIT_for_92-98_BMW_E36_6CYL_GT_325_450HP/400096500796/item kuttet bort dem 2 ekstra cylindrene fra manifolden og sveiste igjen, i første gir får han ikke noe serlig turbo trykk, men i andre gir sier han at den lader for fullt på 3000 rpm Dette fikk meg til å bli ganske gira selv :)
  5. Chip til denne er ikke noe problem. Man kan endre litt fortenning,innsprøytning og drivstoff mengde. Effektøkning ca 15 hk om alt er gjort skikkelig. Problemet med disse er ews(immobiliser) som ligger i samme chip som programmet til motoren, slik at man kan ikke bare kjøpe en ferdig chip med mindre ews er fjernet fra chippen, tror ikke du finner noen som vil selge en slik chip der ews er fjernet pga dem blir veldig enkle å kopiere :) Så vanligvis må du sende inn motorstyringen eller lese ut chippen (27c512 eprom denne står på sokkel) og sende inn filen for å få lagd en spesialtilpasset chip med dine egene ews data.
  6. Har planer om bygge om bremsene på en (91 316i tromler bak) skal ta bremsene fra gammel bilen min (96 318i cab med skiver bak) Problemet er at bakakslingen er bøyd på gammel bilen( ene hjulet står ihvertfall på skeiva) , vil det gå å flytte over bremsene og bruke bakakslingen som står på min 316 ? og framme vil det gå uten problemer der ? ene forhjulet på gammel biln er også bøyd.
  7. Har den nye motorstyringen rød eller sølvfarget label ? (fargen på merkelappen der nummeret til motorstyringen står) Sølvfarget betyr at det er immobiliser (ews) og da trenger du også å bytte over ews box,transponder og du trenger også nøkkel fra den bilen du har fått motorn fra. Går også å bytte chip i motorstyring til en chip som hopper over ews eller bytte til en red label motorstyring. Når du setter inn nøkkelen så megnetiseres chippen i nøkkelen ved hjelp av ringantenna og den genererer et unikt signal som sendes til transponderen, dette signalet er unikt og rett nøkkel må være tilstede for at transponderen igjen skal sende sin unike kode til motorstyringen, motorstyringen vil vanligvis ikke virke uten rett signal fra transponderen og ofte vil ikke starteren heller gå rundt, man får ihvertfall ikke gnist på pluggene og innsprøytningen vil ikke virke.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår