Gå til innhold

lvegge

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lvegge

  • Bursdag 03/14/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand

lvegge's Achievements

  1. Hei! Kunne trengt et klokt svar eller to her.. Fikk nylig beskjed om at toppakningen på min BMW 318i (98-modell) var gått. Bilen er ellers i ganske bra forfatning, og kom gjennom EU-kontroll så sent som 26. sept. Alternativene er; *Selge bilen som den er, (Til noen som kan fikse dette uten å måtte betale 15.-20.000 på verksted) men får vel knapt noe for den i nåværende tilstand uansett. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53163552 *Fikse på verksted og selge/bruke den videre selv. *Et verksted som sa «Stopp Radiator Lekk» kunne være en «siste løsning». Noen som vet hvor lenge en slik løsning vil virke, om den i det hele tatt gjør det? *Kjøpe ny bil, og har sett litt på denne; http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53125884. Noen kommentarer til denne? Verdt denne prisen? Veldig takknemlig for gode svar!
  2. Hei! Ikke lenge siden bilen hadde en tur på verksted, og den har tydeligvis fått smaken på det.. I hvert er det litt av et lysshow på dashbordet. :S Lampene for ABS+ASC+T/DSC lyser og i følge håndboken betyr dette at "det samlede reguleringssystem ABS, CBS og ASC+T/DSC er ute av drift". Det står man kan kjøre videre, men at man bør unngå full oppbremsning. Nesten samtidig som dette oppstod falt også speedometeret ut av drift, men det har siden kommet og gått.. Måleren for drivstoff virker også noe mer ustabil.. Som om ikke dette var nok, virker det som det er noe galt med eksospotta, cirka ved passasjersiden. Drønner noe mer, i hvert fall så lenge bilen er kald. Da rister det faktisk så vidt litt i bilen også. Dette gir seg dog når jeg har kjørt litt.. Spørsmålet er om bilen min er i ferd med å bryte helt sammeny? Utseendemessig ser den veldig bra ut, alderen tatt i betraktning. (Og da skal man vel være fornøyd.. ;) ) Men det er altså en BMW 318i, 98 modell. Any idea om alt dette må byttes (Stabilitets-systemet etc.?) og evt. hvor mye jeg må beregne i utgifter til alt dette..? :( Vurderer om jeg skal ta turen ned til Danmark om det er enorme summer, siden jeg bor i Kristiansand. Skal vel være litt å spare på det.. Veldig takknemlig for svar..!
  3. Mange takk for tips! Har forsøkt dette nå! Dvs. skrudd av lufteskruen, og fylt på en del kjøleveske (50/50 med vann) og lot den gå på tomgang. Der hvor lufteskruen stod, kom det da damp/noen små dråper/bobler sprutende opp. Jeg lot den stå slik opp mot en ti min. Viste seg da at det dryppet endel kjøleveske ut under bilen. (Kommer ingenting om bilen er avslått) Tenkte jeg fikk prøve å etterfylle godt, og skru på lufteskruen igjen. Satt den deretter på tomgang igjen, og skulle se hva som skjedde. Gikk tilsynelatende fint til en ca. 50-60 sekunder var gått, da begynte det plutselig å renne skikkelig. Nærmere en 1/2 liter på kort tid. Slo av bilen med engang. Jeg kan ikke se nøyaktig hvor det kommer fra, men virker til å være under selve kjøleveske-tanken et sted. Forøvrig steg temperaturen bare opp til arbeidstemperatur, og holdt seg der hele veien. Legger også ved et bilde om det kan gjøre det lettere å se. Gir dette noe mening for deg/evt. andre?
  4. Hei! Håper er det noen bilkyndige her inne som kunne gitt meg et råd her. I går var jeg ute og kjørte da plutselig så at temperatur-måleren var kommet opp på rødt. Stoppet bilen, og lot den kjøle av litt. Fikk deretter fylt på en del vann. Det resulterte i en ganske voldsom damp/røyk. Det virket ikke som det lakk ut noe særlig vann, men måleren av vannivået steg ikke selv om jeg fylte på. Jeg kjørte den litt biten hjem, noe som gjerne var dumt av meg.. Måtte stoppe et par ganger for å la den kjøle ned, gikk ikke så lenge før temperaturen begynte å stige betydelig. Ellers var det ingen tegn til noe unormalt. I dag skulle jeg sjekk litt mer nøye. Forsøkte å helle på 0,5-0,6 liter vann, men det ser ut som det bare blir "slukt", dog uten vannivået stiger. Jeg sjekket oljenivået, om det kan ha relevans for saken, og det var gjerne 0,5 cm. over maksnivået. For en mnd. tid siden byttet jeg en slange, (All kjøleveske rant da ut), men regner med det er noe verre ting nå. Spørsmålet er hva dette kan virke å være? Og om jeg i det hele tatt bør kjøre noe mer, f. eks. de 2,5 km. jeg har til verkstedet. Bilen er forresten en BMW 318i, 98-modell. Mange takk om noen har tid/lyst til å gi meg litt hjelp her!
  5. Jeg har i to uker hatt bilen på verksted, først på ett som gav opp å finne feilen, og så på Bavaria (BMW-verksted), som nå har konkludert med at feilen er, feil på DME motorstyringen. Jeg kjøpte bilen for litt over ett år siden, en BMW 318i, 1998 modell. (Ikke hatt noe problemer med den før dette skjedd, og den virker generelt i bra stand alderen tatt i betraktning) Beskjeden jeg fikk fra verkstedet var at dette totalt ville koste meg litt over 15.000. Delen i seg selv kostet 10.000. Og resten var for arbeid/feilsøkingen de hadde gjort til nå. Bør jeg bare gå for dette med en gang, eller bør jeg vurdere å få den flyttet til et annet verksted? Har andre verksteder kompetanse til å bytte dette? Veldig takknemlig om noen har noen råd å komme med her, da jeg selv har liten anelse om dette. :( Håper jo det kan være rimeligere alternativer, men forstår om jeg må bite i det sure eplet, og bare betale for å få jobben gjort ordentlig der bilen står nå.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår