gasser4life Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 (endret) Då ska gammel biln få nytt hjerte da gasser turbo motorn ga seg fikk eg e ny giv førr å bygge større :).. Biln som sådan ser sånn ut, men e jo endel som må jøres her og.. .. Motorn eg ska bruke e en B230ET så vi får se kordan d går. har plokka den ned før å se på slitasje. skal bytte råda å stempel etter kvert.. kjøre me priginal veiv. ska bi arti å se korr lenge det vare :crazysant: mer blokk :) Så nå er det bare å henge i :Devil: Endret August 26, 2009 av gasser4life Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasser4life Skrevet August 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Litn oppdatering :) da var tårn lagrene sjiftet og røde Koni på hele bilen :) så har man fådd den første pakken åsså :) Planen er å hente 400 hjul hester men er jo enda lenge igjenn da :) Er det noen som veit noe specs på veiva fra 230 kontra 23? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Spennende prosjekt! skal følge med her:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 27, 2009 Rapporter Share Skrevet August 27, 2009 Mener at B230 veive er 2 boltet, og B23 veiva er 4 boltet. Rett meg om jeg tar feil.. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 den coilen såg ikkje god ut og få strømm av, hehe, :) stå på.. :) veiva tåle nokk 400hk, er værre med rådane som står i et motoren, men ser du skall bytte dei, så blir sikkert bra.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 230-veiv har dobble motvekter, mens 23 har enkle. Bedre balanse i en 230. Hva slags motorstyring skal du bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasser4life Skrevet August 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 (endret) Hmm.. er usikker på veiva, lurer på om jeg ska finne meg en penta veiv... Haltech e6x med boost controll solenoid er kjøpt å betalt.. skal vell være her iløpet av uken.. blir mere bilder etter kvert :).. ellers så kan dere få se litt av de tingene som blir kjøpt før jul :) 1. waste gate og grenrør fra kl-racing 2. turbo (kina versjon :/ ) får se om d holder. 3. dyser (rc 750),btrl + små ting 4. boring av blokk (96,30) lage underspyling .. Tar man litt om gangen så blir det vell bra får en håpe.. Forresten dåkker som e runt på det her internett å ser, korr e den billiaste plassn førr råda å stempel? :) Har forrestn fådd intercooler å en meter med samco (3") Endret August 31, 2009 av gasser4life Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gasser4life Skrevet September 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 Tja , litt framgang er det. har sendt rutene inn till "proff toning" å lakket deler av fronten.. går litt sakte men men.. holder åsså på å sette sammen en lancia delta til en kompis.. (blir bil bilder nårr jeg får tatt bilder) :).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg