John90 Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Har nokon spørsmål som eg lurte på om nokon kunne hjelpe meg med og få svar på? Nr.1 Når eg er so vidt bortpå gasspedalen, for og liksom holde ein javn fart so virker det som om motoren blir kvelt/dauer av, men når eg gjer full gass so går det 1-2 sek so kommer den nett som normalt igjenn. Er ganske bale når du må gje masse gass når du ligger bak ein bil. Nr.2 Korleis er det og bytte om ifrå manuelle vindussveiver til eletrikse ruter? Går det ann og skjære ut hull der som vindussveiva er no og montere bryteren for justering av vinduet og ka meir må du bytte? Helsing John Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Hei! Spørsmålet ditt om motoren som dauer ut kan jeg ikke svare på. Når det kommer til de elektriske vinduene, så sitter knappene originalt der sveiva står originalt. Skal du ha det HEEELT originalt, så er det ganske heavy jobb å sette inn elvinduer, da disse er koblet opp mot sentrallåsen. Dessuten er org. heiser noe dritt, da klips og vaiere svikter. A1electrics selger erstatningskit for disse heisene, disse erstatter også manuelle heiser. Selges komplett med knapper og plugandplay hardware og ledninger. Ganske rimelig og. Husker ikke nettsiden deres i farta... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Høres ut som digilag det med motoren. Har du orginal chip? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet August 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 EliteCorrado: So det eg trenge og modde til for og få eletriske ruter til og passe ifrå manuelle vinduer er og sette i ein motor og skjære hull til bryteren i dørtrekket? Gidder ikkje og koble den til sentrallåsen då eg ikkje har behov for dette. Polo Classic: Veit ikkje ka chip eg har. Har vurdert og sjekke dette men veit ikkje korleis du gjere da, har du ein måte? Men tviler på at det er chippen då dette problemet begynnte etter at me tok ut motoren og fekk tetta manifoilen og eksosanlegget der allt hang løst. Dette problemet har ein tendens til og komme når motoren blir varm. Men er ikkje heilt sikker på det! Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 28, 2009 Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 Ligger Sticky her på Corrado forumet om chipping Ser noen hint der ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet August 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2009 Polo classic: So då er det bare og skru av chip brikka og sjekke om det er orginal chip som står nedi der? Nokon som veit kor stort turbo/kompressor trykk ein orginal g60 motor tåler før det er fare for at ting ryker? Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet August 31, 2009 Rapporter Share Skrevet August 31, 2009 Jeg kjørte på 1.4 bar med original innmat og customchip... Men da ligger du i grenseland for at ting kan ryke når som helst, hvis motoren er litteranne sliten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet September 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 So då e da ikkje nokon fare vist eg køyre 1 bars ladetrykk på motoren? Motoren e gått 230 000 so trur den er litt slitt men kan ikkje bevise noko Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 Selve motoren tåler nok 1,5-1,6 bar den med rett oppsettet på chip og dyser. Orginal mapsensor er dog ikke større enn til 1 bar ladetrykk Men har den gått så langt, ville jeg ha byttet rådelager Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet September 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Ka er mapsensor for noko? Rådelagerene er jo noko drit og bytte. Vil ikkje sei at eg har kompetanse til og gjera noko sånnt då det er ein ganske omfattandes jobb! Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Mapsensorene er en sensor i hjernen som gjør om ladetrykket til en spenning på mellom 0-5v. På Corrado er orginalt 1 bar ladetrykk tilsvarende 5 volt spenning på sensoren. Alt over 1 bar gir samme spenning, dvs 5 volt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet September 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 BlackDragon07: Har ingen bilder av bilen då eg er på jobb dei neste 2 vekene og bilen står heime! Men bilen blei kjøpt av ein mann i hønefoss området! Den er svart med sota ruter og ei overkill endepotte! Poloclassic: So vist eg skal køyre over 1 bar trykk so burde eg skifte mapsensorene? Kor kan eg få tak i nokon som tåler over 1 bars trykk? Siter vw corrado turbo (solgt) bmw 730 e32 (solgt) Volvo 240 turbo (til salgs) Bmw 325/m3 e36 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Går an å lage chip som gjør at den tåler 1,15-1,2 bar med orginal mapsensor. Strengt tatt ikke så mye å hente over det pga at turboen sitter rett under innsuget og varmer det opp. Orginale intercooleren er jo også latterlig liten Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.