Gå til innhold

Tenningsrekkefølge - forklaring?

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter nå å irriterer meg over en ting.

 

Tenningsrekkefølge.

 

Har en Benz 190e, 2 liter. Tenningsrekkefølga er 1,3,4,2.

Men det sier jo meg ingenting.

 

På fordeleren har jeg jo 1,2,3,4.

 

Skal nr 1 fra fordeler på sylinder nr 1?

Skal nr 2 fra fordeler på sylinder nr 3, og nr 4 fra fordeler til sylinder nr 4?

 

Eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja!

 

Nå har jeg vært ute å prøvd, å resultatene :

 

Når jeg har nr 2 på fordeler på nr 3, og nr 3 på 2, så blir det værre enn når jeg har :

 

3 på 2 og 2 på 3.

 

 

Problemet har ikke noe med fordeleren å gjøre, ei heller pluggene eller kablene. Det er noe annet, for jeg lå i 170-190km/t og da begynte den å fuske.

 

Kanskje en vakumslange eller noe annet som har skjedd.

 

Har vært hos en repratør far min kjenner. Tok opp luftfiltret så lå det 2-3 muttere oppe i der (10mm) løst. Om en av de har kommet seg innover mot sylinderne, så har vi kanskje årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår