Gå til innhold

"konebil"

Ranger emnet


Nethemeg

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg skal ha meg en liten bil for å kjøre frem og tilbake til jobb.

 

egentlig så vil jeg ha en Smart fortwo, er det noen som har noen erfaringer med denne? Både positive og negative.

 

Mannen påstår at det blir som å kjøre en kjølebag,og sier jeg bør velge en som er litt større ala renault clio elle peugot 206.Hva med disse?? Eller er det noen som har et bedre forslag? Stikkordene er liten bil med lavt bensinforbruk under 100 000. gidder ikke kjøpe alt for dyr bil for så å kjøre over 20 000 i året med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugot 206 er ikke så steingale biler. Min far hadde en slik bil, og han slet litt med setene. De knirket veldig, og noen greier knakk slik at vi ikke kunne bevege setene bakover. Ellers var det en forsåvidt god bil. Får en veldig god bil til 100 000. Bare husk å polere den, da damer har en tendens til ikke å gjøre dette. Eller er det mannen som tar seg av slikt? :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tilfelle jeg har tenkt å kline fronten i en annen bil bør jeg velge et digert dyr av et bensinslukende miljøsvin av en bil?:oohh

Regner med du er klar over at de nyere småbilene også klarer seg bra i en kollisjon. Bedre enn gamle store biler som er alternativet prismessig. Og skulle uhellet virkelig være ute, og jeg froneter en lastebil f.eks så vil det stort sett være ute med meg uansett hvilken bil jeg sitter i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har godt av co2-utslipp, så derfor bør du velge "miljøsvin" hvis det er miljø du er opptatt av, for hadde det ikke vært for c02-utslippene, ville det vært 10% varmere i atmosfæren, samt endringer i golfstrømmen med 30% som ville vært katastrofalt for menneskene, vi mennesker står for 1-2% av co2-forurensningen til informasjon, det er jo i realiteten havstigning som er hovedtrusselen pga issmelting.. du skal ikke tro hva myndighetene skremmer deg med, de er kun ute etter profitt, men for å se bort i fra den debatten:

 

Jeg anbefaler deg Mazda 323, billig i drift og driftsikker, hvis du er opptatt av annet enn miljøet og ikke opptatt av din og dine nærmeste sin sikkerhet. Du får en fin til 100 000kr.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du drar inn miljøhensyn, vil ha det smått, ikke er redd for å dukke for elg i solnedgang og bare skal ha den frem og tilbake til jobb...Finnes det ikke noen el-biler til den prisen? Nye Buddy-er koster jo bare 142tusen...om jeg tolker annonsen rett.

 

Var inne på tanken, men får akkurat litt for lang vei til jobb. Og om jeg har forstått det rett, varer et batteri ca 20 000 km. Kipt å måtte kjøpe et nytt hvert år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har godt av co2-utslipp, så derfor bør du velge "miljøsvin" hvis det er miljø du er opptatt av, for hadde det ikke vært for c02-utslippene, ville det vært 10% varmere i atmosfæren, samt endringer i golfstrømmen med 30% som ville vært katastrofalt for menneskene, vi mennesker står for 1-2% av co2-forurensningen til informasjon, det er jo i realiteten havstigning som er hovedtrusselen pga issmelting.. du skal ikke tro hva myndighetene skremmer deg med, de er kun ute etter profitt, men for å se bort i fra den debatten:

 

Jeg anbefaler deg Mazda 323, billig i drift og driftsikker, hvis du er opptatt av annet enn miljøet og ikke opptatt av din og dine nærmeste sin sikkerhet. Du får en fin til 100 000kr.

Tja, litt mindre mennesker er vel ikke å forakte.:Devil:

Nei, spøk til side mazda 323 har jeg hatt trenger ikke en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du er klar over at de nyere småbilene også klarer seg bra i en kollisjon.

 

Jeg regner med at du er klar over at de såkalte poengsummene i kollisjonstester kun kan relateres til andre biler i samme størrelse. Det betyr f.eks. at en Opel Astra som får 4 stjerner fortsatt er mer sikker enn en Opel Corsa som får 5 stjerner.

 

Men du velger selv hva du vil prioritere. Hvis du aldri kommer ut for en ulykke, så spiller jo ikke sikkerheten noen rolle. Ditt valg.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår