Gå til innhold

kejo31

Bruker
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kejo31

  • Bursdag 05/31/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand S

kejo31's Achievements

  1. Ja, fant ut av det. Takker for svar, håper problemet løser seg.
  2. Tusen takk for svar. Hva er det denne MAP-sensoren gjør? Vanskelig å skifte denne? Du vet vel ikke cirka hvor den ligger?
  3. Dette er feilkodene jeg får med vag-com: 00519-Intake manifold Pressure Sensor (G71) -Short to B+ - Intermittent 00300-Transmission Fluid temp. Sensor (G93) 17978 Kan dette gjøre at den bruker så mye diesel?
  4. Den går ikke i nødmodus, den gjorde det en stund etter jeg hadde skiftet turbo pga høyt turbotrykk. Søkte med vag-com i sted, kom opp en feilkode på motor og en på girkassa. Temperaturmåler på girkassa og en N71 ventil på motoren, noen som vet hva detter er? Takker for svar.
  5. Har en Audi a4 1.9 TDI 110 hk, 96 modell. Automatgir. Den bruker ca 1.1 liter på mila med fin kjøring. Motoren har gått ca 180 000 og har nylig skiftet turbo uten at det hjalp. Synes den går dårlig også, 0-100 på 14 sekunder. Noen som vet hvorfor den bruker så mye? lmm? Har prøvd å ta den ut, men da gikk den enda dårligere. Takker for svar.
  6. kejo31

    Bærekule

    Kan ikke bare skifte kulen, må skifte hele bærearmen.
  7. Ringte til en bilopphugger. De hadde en turbo som har stått på en 116 hk (min er 110 hk) motor med motorkode AFN (noe min også er) Vil denne turboen passe på min?
  8. Så jeg kan sette i en VNT17 uten å måtte gjøre noen oppgraderinger, men for å få mer effekt må jeg bytte dyser og chip, riktig?
  9. Har en Audi A4 1.9 tdi, 1996 mod med 110 hk. I denne sitter det en Garrett VNT15 Turbo som nå har snurret sine siste runder, motor gått 150 000 og turboen har gått 365 000. Det jeg lurte på er hvilke turboer som passer rett i istedenfor original, gjerne større turboer. Noen som har forslag? Vil feks en Garret VNT25 eller en T03 passe rett inn? Takker for alle svar.
  10. Kjøpte meg en Audi A4 1.9 tdi 96 mod for et halvt år siden. Har i det siste merket at den bruker mye diesel og ved en tilfeldighet så jeg at rørene som går fra turboen er fulle av olje, og det er vell ikke bra? Så da må jeg nesten ha en ny turbo. Hvilke turboer er det som passer i denne bilen, en hvilken som helst? Det er 110 hk utgaven. Takker for svar!
  11. Tviler på at det noen gang er byttet olje og filter på automatkassa Skal ta full service på den i neste uke hvor jeg skal skifte olje, oljefilter, dieselfilter, luftfilter, gearkasseolje og filter. Den eneste endringen jeg har gjort er å sette på originale vinterhjul med riktig lufttrykk. Er ikke mye jeg bruker AC og kjøremønsteret er bare blitt bedre enn når jeg fikk bilen. 4-trinns kasse på den ja men vet ikke om lmm har blitt sjekket/byttet. Kan man se om den er slitt? Edit: Kan legge til at ved visse turtall, feks 1400 o/min så begynner bilen å riste men bare akkurat på det turtallet. Takker for alle svar!
  12. Kjøpte meg i sommer en A4 1.9 Tdi 1996 mod, automat. gått 200 000. Når jeg kjøpte bilen, gikk den 800km på 60 liter. Det vil si 0,75/mil. Nå, et halvt år senere går den 600km på 60 liter (1 liter på mila!). Kjører heller ikke like aggressivt som før. Har skiftet luftfilter. Noen som kan ha en idè om hvorfor den bruker så mye? På forhånd takk. Mvh kejo31
  13. Ønsker å kjøpe skjermer, dører, bakpart til Ford Granada MK2 84 modell. Send meg en PM med pris om du har noe å selge. Mvh
  14. Det er en 1-kanals monoblokk som er delt i to. Har prøvd å koble de hver for seg, bytte utgang og brokoblet de, men samme resultat. Elementene er på 4ohm. Har ikke prøvd å bytte om + og -, da jeg vet at de står riktig, men kan vel ikke skade å prøve.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår