Gå til innhold

Bygge Dobbel-din i Audi A4 B6

Ranger emnet


nmork48

Anbefalte innlegg

Har lyst til å sette in en Dobbel-Din spiller i min Audi A4 avant S-line 2004 Mod, står originalt Concert spiller.

Finner monteringsrammer for 2-din, men det må jo gjør noe med klimapanelet for å få plass, noen som har noen løsning på hvordan dette gjøres? ser det er mange som har fått det til..

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18138528

Kom over denne annonsen på Finn.no

En som selger strøkne Rns-e kit med alt man trenger til ombyggingen, inkl 2-din klimapanel!

Noen som vet om dette er noe å satse på?

med tanke på om jobben egentlig er så enkel som det fremgår i denne annonsen?

Sendte selgeren en epost, virket som en ærlig kar, driver ett importfirma..

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Da har jeg fått på plass rns-spilleren i bilen, kjøpte hos han på finn.no..

Jobben med montering ble utført av Bassbrothers i Fosnavåg da jeg er ny på Audi og rett og slett ikke turte å demontere halve inventaret i bilen selv:-p men resultatet ble uansett veldig bra! støtte på en del problemer pga att jeg hadde fått feil adapter som egentlig skulle vere til biler med bose-stereo, med bose-stereo så er alle høytallerne drevet av egen forsterker i bagasjerom mens med uten bose så er høytalerne foran drevet av forsterker i rns-e og da var der en kabel som gikk fra en pinout på quadlocken til en annen, denne deaktiverer forsterker inne i rns-e slik at jeg ikke fikk lyd foran (noe verken montøren eller jeg viste), men etter noen dager og mye grubling så tok jeg en råkjans og kuttet denne kabelen, da fikk jeg lyd og problemet var løst:-) men så nå sluttet plutselig radioen og virke og jeg får feilkode i vag-com: radio antenna amplifer, short to ground.. Merkelig att dette plutselig skulle skje da radio funket utmerket i flere dager:S hører ikke så mye på radio men iriterer meg att den ikke fungerer, sjekket kablene bak om spiller men alt ser helt fint ut, merkelig! Mulig att antennekabel har fått seg en skade og kommer i jord en plass?

 

Legger ut bilder senere av hvordan det ser ut med spilleren i, tilfeldigvis noen lurer på å gjøre dette selv:)

Ser det er veldig sjelden med disse spillerne i bensinutgaven av a4 b6, finner vertfall ingen på finn.no

 

Neste prosjekt er å lage til bluetooth handsfree til spilleren, pakken ligger på postkontoret:)

 

Og etter det blir det ryggekamera:)

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på plass rns-spilleren i bilen, kjøpte hos han på finn.no..

Jobben med montering ble utført av Bassbrothers i Fosnavåg da jeg er ny på Audi og rett og slett ikke turte å demontere halve inventaret i bilen selv:-p men resultatet ble uansett veldig bra! støtte på en del problemer pga att jeg hadde fått feil adapter som egentlig skulle vere til biler med bose-stereo, med bose-stereo så er alle høytallerne drevet av egen forsterker i bagasjerom mens med uten bose så er høytalerne foran drevet av forsterker i rns-e og da var der en kabel som gikk fra en pinout på quadlocken til en annen, denne deaktiverer forsterker inne i rns-e slik at jeg ikke fikk lyd foran (noe verken montøren eller jeg viste), men etter noen dager og mye grubling så tok jeg en råkjans og kuttet denne kabelen, da fikk jeg lyd og problemet var løst:-) men så nå sluttet plutselig radioen og virke og jeg får feilkode i vag-com: radio antenna amplifer, short to ground.. Merkelig att dette plutselig skulle skje da radio funket utmerket i flere dager:S hører ikke så mye på radio men iriterer meg att den ikke fungerer, sjekket kablene bak om spiller men alt ser helt fint ut, merkelig! Mulig att antennekabel har fått seg en skade og kommer i jord en plass?

 

Legger ut bilder av hvordan det ser ut med spilleren i, tilfeldigvis noen lurer på å gjøre dette selv:)

Ser det er veldig sjelden med disse spillerne i bensinutgaven av a4 b6, finner vertfall ingen på finn.no

 

Neste prosjekt er å lage til bluetooth handsfree til spilleren, pakken ligger på postkontoret:)

 

Og etter det blir det ryggekamera:)

Bluetooth installert og oppe å går etter veldig mye grubling, koding og kobling!

Var ekstra vanskelig da jeg har ett adapter fra concert til rns-e og så kom bluetooh adapteret opp på det igjen, pluss att sistnevte adapter ikke va ment for biler med 10 høytalere! Så da va det å flytte noen av pin-connectorene fra concert adapteret over til BT adapteret samt å sette i pinnene fra BT i de connectorene som kom fra concert adapteret! Da gjalt det å ha tungen rett i munnen! :-P

Men nå fungerer alt optimalt:) Men om noe slutter å virke etter jeg selger bilen syns jeg synd på de som skal koble opp igjen det der:-P er ikke fargekoder på kablene:-P men alt er jo koblet rett så skal jo i teorien virke helt til bilen blir spiker:)

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Heisann. Du jeg lurte på en ting. Du som kjøpte rns-e på finn.no. har du problemer med klima? Altså virker bakrute bryteren din? og øker hastigheten sånn uten videre når du er ute og kjører? jeg kjøpte min fra finn.no. sikkert samme person.

 

Vist du kjøpte med Morgan Dahl så er det bare å kontakte han så får du ny vil jeg tro:)

Eneste problem jeg hadde med klimapanelet var att gikk ikke å skru av ECON, men dette var fordi det hadde blitt generert en feilkode på klima under byttingen, men funket fint etter jeg slettet feilkoden:) Jeg tok kontakt med Morgan før jeg fant ut att det bare var en feilkode, han sa att jeg bare skulle returnere den også skulle jeg få en ny:)

Og angående att den øker farten under kjøring, så vil jeg tro att den er kodet for hastighets-avhengig intervall! Så dette er bare å kode om vist du ikke liker det:)

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du kjøpte med Morgan Dahl så er det bare å kontakte han så får du ny vil jeg tro:)

Eneste problem jeg hadde med klimapanelet var att gikk ikke å skru av ECON, men dette var fordi det hadde blitt generert en feilkode på klima under byttingen, men funket fint etter jeg slettet feilkoden:) Jeg tok kontakt med Morgan før jeg fant ut att det bare var en feilkode, han sa att jeg bare skulle returnere den også skulle jeg få en ny:)

Og angående att den øker farten under kjøring, så vil jeg tro att den er kodet for hastighets-avhengig intervall! Så dette er bare å kode om vist du ikke liker det:)

 

Ja det var fra han. så du hadde ikke problem med bakrute bryteren? for siden jeg ikke fikk tak i morgan så gikk jeg til møller. og der sa dem at det må ettermonteres en rele. og dette arbeidet hadde kommet på 11000 kr. der sa jeg stopp. har kontaktet morgan nå skal få byttet den så fort han får nye inn. han sa at han hadde noen til fortolling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var fra han. så du hadde ikke problem med bakrute bryteren? for siden jeg ikke fikk tak i morgan så gikk jeg til møller. og der sa dem at det må ettermonteres en rele. og dette arbeidet hadde kommet på 11000 kr. der sa jeg stopp. har kontaktet morgan nå skal få byttet den så fort han får nye inn. han sa at han hadde noen til fortolling.

 

11000?? Da er det jo ikke klimapanelenheten som kødder med deg vertfall!

Den koster jo laaangt mindre enn dette!

Men jeg skjønner ikke helt hva du mener med att hastigheten øker under kjøring? er det viskeren du mener? For den har jo overhode ingen sammenheng med klimapanelet..

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår