Gå til innhold

Toyota hiace 1996 intercooler

Ranger emnet


jonas_ueland

Anbefalte innlegg

oki, er det på d4d. Den får ikke særlig motstand, er vel bare at den gisper etter luft.

 

 

 

Det hørest ud som det slår i Turboen 3-4 gonger, vet ikke om det et heldikt eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle nok vær nøyaktig måling nok det.

 

Men du som er fra Rogaland kunne jo tatt en tur til EBB på Sandnes (tror jeg) og høre med han hva som kan gjøres videre med motoren din.

 

Tenker på å montere eksostemp på min, hvilken måler og hvor fikk du tak i den?

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte på biltema :)

 

Funker helt greit til mitt bruk, gidder ikke bruke flere tusen når det er en hiace det er snakk om :)

 

Men er fornøyd med biltema sin, den gjør det den skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sperra.no/file/film/the_rdl_marius_show_2004.mpeg

 

 

 

Klarer ikke opne filmen med lyd lengre, kan du ordne det?

Endret av jonas_ueland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har et spørsmål som hasster litt.

 

Hvordan kan jeg fikse/smøre opp den der last ventil tingen :P

 

den som regulerer hvor mye bilen skal bremse bak etter hvor mye lasst det er i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har fulgt med litt på denne tråden og registrerte meg nå for å få sagt hva jeg har gjort med min hiace.

den har gått i 5 år med et ladetrykk på 1.4 bar. jeg ga rett og slett bare opp de røra du har drevet med,og kjøpte meg noen meter med båteksos slange :-) kappa innsuget og fikk dreiet meg en overgang der som jeg fikk kobla meg til innsuget med via en radiatorslange! intercooler har jeg også selvfølgelig,og den tok jeg fra en gammel audi 200 turbo.

 

dieselpumpa er hvertfall så oppjustert at den ofte kan finne på og kanskje tenne på bare tre sylindre før turbotrykket kommer seg opp og ei akseptabel blanding av luft og diesel treffer stemplene :-)

 

jeg kjøpte meg sportsluftfilter (innsats typen) hos gik turbo, og etter sikkert 20 varianter med koniske filter (gir jævlig bråk) og innsatsfilter uten filterboks utenpå feks. så er det ingen tvil om at original filterboks med sportsfilteret fungerer best!

 

for at den skal vare lenge så har jeg skiftet olje hver 7000 og aldri presset den lenge over 1 bar ladetrykk i motbakke. (selv om jeg drog en båt fra drammen til molde i fjor med en samlet totalvekt på 4980kg)så har jeg aldri hatt noen problemer!

 

har hatt bilen siden den var ny i 2000 og jeg tror at den yter en plass mellom 120-130 hk slik. men dreiemomentet er imponerende bra hvertfall!!

 

lykke til med din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår