Gå til innhold

motorjohnny

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om motorjohnny

  • Bursdag 10/02/1977

Contact Methods

  • Bosted
    molde

motorjohnny's Achievements

  1. for øvrig er hiacen min tilsalgs! hvit standard med 2000 mod interiøret,4hjulstrekk alarm osv. km stand 110000. har også en 12mm lexan plate med lett soting i til å bytte ut glasset i skilleveggen (varebil) med hull til jbl decade.. eller andre 6*9 tommere som jeg kan kvitte meg med for et passende bud
  2. mener å huske filteret var j... dyrt! 1350 kr. men som han på gik turbo sa,DU MÅ HA DETTE! jeg hørte etter og han hadde nok rett ;) ang tomgangen så er jo den justert maks ned,problemet var vel at gassvaieren ble for kort.. så den er justert så langt ned som mulig,likevel ligger tomgangen på rundt 8-900 når den er varm. når den er kald ligger den på 1200 ca. dette tror jeg er pga at vaieren utvider seg (blir lengre) når den blir varm :-P kan ikke huske at hiacen hadde noen "kaldstart" funksjon før jeg justerte den opp hvertfall ;)
  3. glemte å nevne at jeg har selfølgelig en ventil for å justere opp turbotrykket også! den har alltid stått på maks
  4. har fulgt med litt på denne tråden og registrerte meg nå for å få sagt hva jeg har gjort med min hiace. den har gått i 5 år med et ladetrykk på 1.4 bar. jeg ga rett og slett bare opp de røra du har drevet med,og kjøpte meg noen meter med båteksos slange :-) kappa innsuget og fikk dreiet meg en overgang der som jeg fikk kobla meg til innsuget med via en radiatorslange! intercooler har jeg også selvfølgelig,og den tok jeg fra en gammel audi 200 turbo. dieselpumpa er hvertfall så oppjustert at den ofte kan finne på og kanskje tenne på bare tre sylindre før turbotrykket kommer seg opp og ei akseptabel blanding av luft og diesel treffer stemplene :-) jeg kjøpte meg sportsluftfilter (innsats typen) hos gik turbo, og etter sikkert 20 varianter med koniske filter (gir jævlig bråk) og innsatsfilter uten filterboks utenpå feks. så er det ingen tvil om at original filterboks med sportsfilteret fungerer best! for at den skal vare lenge så har jeg skiftet olje hver 7000 og aldri presset den lenge over 1 bar ladetrykk i motbakke. (selv om jeg drog en båt fra drammen til molde i fjor med en samlet totalvekt på 4980kg)så har jeg aldri hatt noen problemer! har hatt bilen siden den var ny i 2000 og jeg tror at den yter en plass mellom 120-130 hk slik. men dreiemomentet er imponerende bra hvertfall!! lykke til med din
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår