jonas_ueland Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Har vert lit tull med bildene, men tror eg har fått ordna opp i det nå :) Her kommer bildene fra monteringa av intercooleren :) Der henger den som støpt! klarer ikke rikke den en mm en gang. Ble knallbra :) Må litt modding til her. men tror det skal gå :) Kjølevannstanken ble flytta over til andre sida. skiffta vann på den òg va MYE drit i den :P Prøve tur :D Etter første skikkeligge pådrag, med litt for mye lade trykk skjedde dette :) Prøve turen gikk veldig bra. allt fungerte som det skulle og den gikk veldig bra ;) Så nå står modding av feste til panserlåsen og feste til støtfangeren for tur . OG bygge om eksosen, har vel egentlig begynnt litt:) Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gudkris Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Dette vart jo sjikkele nice! :respect: Glede meg t å prøva^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 hehe ja:), Men i steden for å \bygge om hele eksosen til 2,5" så tror eg bare eg fjerner den orginale lyddemperen og erstatter den med et rør bare :) Blir MYE mindre arbeid og penger, og det kan vel ikke være så Enormt mye forskjell? Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Et bide av hvordan det er blitt. Skal ha svart gitter i grillen der skiltet var før :) Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 (endret) Men en ting som hasster litt :) Eg må vite helt sikker hvor høy temperatur som er farlig? Har instalert EGT i dag og den funker helt fint. Ved fin og rolig kjøring ligger den på 200-240C Og ved sjikkeligge pådrag går den lett opp til 500-600C Har ikke tårt så mye mer enda, noen som har erfaring med dette? Endret September 14, 2009 av jonas_ueland Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Ingen som vet ? Noen som har tips om hvor eller hvem jeg kan snakke med? Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Her ville jeg VELDIG! vurdert å montere en "volvo list" for å gjøre kanten usårbar for silikon slangen! for eterhvert vil det kappe seg gjennom! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Du har frontmert IC, Og kjører ca 1.1bar i ladetrykk? Jeg kjørte 1.2Bar åpent luftfilter og med 2.5" eksos helt fra turboen og ut! Du må kjøre dette hele veien! så hiver du bare på en SIMONS potte på slutten. Hvordan har du justert dieseltrykket? Du skal justere så det soter greit! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Men en ting som hasster litt :) Eg må vite helt sikker hvor høy temperatur som er farlig? Har instalert EGT i dag og den funker helt fint. Ved fin og rolig kjøring ligger den på 200-240C Og ved sjikkeligge pådrag går den lett opp til 500-600C Har ikke tårt så mye mer enda, noen som har erfaring med dette? 600Grader er ikkeno uvanlig! men du vil senke mye temp ved å bygge deg et skikkelig eksosanlegg som går hele veien fra turboen og ut! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 600Grader er ikkeno uvanlig! men du vil senke mye temp ved å bygge deg et skikkelig eksosanlegg som går hele veien fra turboen og ut! Eg kjører 1,1 bar nå. har sånn grei justerbar skrue på tøkket. så får vel gå ut å skrue opp :) Men tenkte å lage til sidepipe i 2,5":) Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Eg kjører 1,1 bar nå. har sånn grei justerbar skrue på tøkket. så får vel gå ut å skrue opp :) Men tenkte å lage til sidepipe i 2,5":) Ja jeg vet, du har en nål på siden av pumpa di. hvor mange omdreininger er den snudd ? Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 helsikka, har ikke sett denne tråden før nå! detta blir jævla rått!;) Diesel som er drivstoffet for oss ekte mannfolk, så får byguttene holde seg til bensin. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Ja jeg vet, du har en nål på siden av pumpa di. hvor mange omdreininger er den snudd ? er vel ca 1 og 1/4 rpm nå :) kan lett gi på mer diesel uten at det blir for mye :) Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet September 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Her ville jeg VELDIG! vurdert å montere en "volvo list" for å gjøre kanten usårbar for silikon slangen! for eterhvert vil det kappe seg gjennom! Har kappa en slange på langs som er trukket over det som kan skrape hull :) Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet September 27, 2009 Rapporter Share Skrevet September 27, 2009 Du har ikke vurdert å snu kompressorhuset på turbon da, så blir det ikke så lange rør. Har kjøpt inn samme cooler med rør så jeg skal byne med samme operasjon. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.