Gå til innhold

Xenon på vei til å ryke?

Ranger emnet


Chivas

Anbefalte innlegg

Ene Xenon pæra på min -06 Passat har begynt å lyse rødt. Den lyser normalt til og begynne med, men begynner etter kort tid å lyse rødt. Så da regner jeg med at den snart kommer til å gå??

 

Jeg har ikke noe peiling på Xenon, så derfor:

- Kan jeg skifte disse pærene selv, og er ette en smal sak?

- Må begge skiftes, hvis den ene har gått?

- Må man ha original pære? Har hørt at de kan koste opp mot 2500,- per stk. :hvaskjera

- Hvor kan rimelige og bra pærer skaffes?

 

 

Ja, tenker vi tar evt. flere spørsmål senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,MEST sansyneligvis er det pæra som er i ferd med å ryke,men kan også være tennmodul/styreenhet som tuller.

pære får du billigst fra ebay.de kjøp annerkjent merke osram/phillips etc.

har du litt innsikt klarer du fint bytte denne selv,bruk gjerne beskyttelsesbriller da disse pærene er under høtrykk,ca 8 bar kalde pærer og opptil 100 bar ved varme pærer.

begge pærerene må ikke skiftes samtidig,men sikkert ikke dumt å ha en i reserve.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene Xenon pæra på min -06 Passat har begynt å lyse rødt. Den lyser normalt til og begynne med, men begynner etter kort tid å lyse rødt. Så da regner jeg med at den snart kommer til å gå??

 

Jeg har ikke noe peiling på Xenon, så derfor:

- Kan jeg skifte disse pærene selv, og er ette en smal sak?

- Må begge skiftes, hvis den ene har gått?

- Må man ha original pære? Har hørt at de kan koste opp mot 2500,- per stk. :hvaskjera

- Hvor kan rimelige og bra pærer skaffes?

 

 

Ja, tenker vi tar evt. flere spørsmål senere :)

 

Hei,

 

Pæra ser nesten identisk ut med en H7 pære. Er ikke noe hokuspokus å skifte selv.

 

Du trenger kun å skifte den som er gåen selvsagt.

 

Nei du må ikke kjøpe overprisede pærer på forhandler, du kan kjøpe på biltema for 350kr stk. De fungerer ypperlig.

 

 

En ting kan jeg dog ikke svare på, hvorfor den lyser rødt:s

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok på tur til å gå den ja. ikke alle ser ut som h7 pærer. jeg kjøpte fra en kar på finn.no. fikk 2 for 550! det var til en 2003 modell. var litt jobb på denne. tok meg 2 timer å skifte, var litt kluss med en skrue som satt. men vel vert slitet da jeg sparte meg for 4800 som vag skulle ha for jobben....

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet såvidt det var på hvordan pæren sitter. Når jeg tar av klipsen og åpner lokket som sitter bak pæren, går ikke lokket spesielt langt opp, og man kommer ikke til pæra (etter hva jeg kan se). Det kan nesten se ut som om man må skru ut hele lykta... Noen som vet sikkert hvordan man kommer til, og hvordan dette gjøres? Pæra det gjelder sitter på venstre side.

 

350,- på Biltema er jo veldig rimelig sammenlignet med andre. Noen som kan bekrefte at de er tilsvarende originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok på tur til å gå den ja. ikke alle ser ut som h7 pærer. jeg kjøpte fra en kar på finn.no. fikk 2 for 550! det var til en 2003 modell. var litt jobb på denne. tok meg 2 timer å skifte, var litt kluss med en skrue som satt. men vel vert slitet da jeg sparte meg for 4800 som vag skulle ha for jobben....

 

Mine ser slik ut, altså identisk med de som var i bilen fra før.

 

Archive%5CProduct_images%5C35%5CLarge%5C35-474_l.jpg

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvordan 06 utgaven er. på 03 må du av med støtfanger og ramma som holder støtfanger og bunnplata før du til slutt kan skru ut lyktene og skifte pærer. tar 2 timer med rolig skruing og litt klundring ( en skrue satt fast)

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hvordan 06 utgaven er. på 03 må du av med støtfanger og ramma som holder støtfanger og bunnplata før du til slutt kan skru ut lyktene og skifte pærer. tar 2 timer med rolig skruing og litt klundring ( en skrue satt fast)

 

På min 01, som vel ikke skulle være så veldig forskjellig fra 03(?) trenger jeg ikke alt dette. Har riktignok halogen originalt, men satt inn ett xenon kit, fjernet kun noen plast-deksler og "slangen" til luftinntaket.

2011 Audi A4 Allroad / 2011 Skoda Octavia 4x4 Ele Winter

2001 Passat TDI 4 Motion / 2004 Renault Laguna

1995 Opel Omega 2,5 V6 CD / 2002 Ford Focus 1,6

1998 Opel Astra 1,8 / 1985 Opel Ascona 1,8i
1983 Mazda 929 2,0 / 1980 Ford Taunus 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må nok gjøre samme prosedyre på en -06. Nå har derimot pæra begynt å lyse igjen LOL, bare at den nå lyser blått - lever sitt eget liv mao :D

 

Pære som lyser rødlilla er som oftest på vei til å ryke, men om den kom tilbake kan det være dårlig kontakt i stikket.

 

Pærer kan også kjøpes på http://www.vvme.com, pæra avbildet tror jeg er en D2S, D2R er identisk bortsett fra ett skyggefelt og er beregnet på reflektorlamper, vil anbefale å styre unna såkalte universal D2R/D2S-pærer.

Når du får ei pære til en tiendedel av prisen kan man vel tåle at den kanskje har halve levetiden.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt litt, og fått følgende svar:

 

Møller: 4500 for en pære (hele jobben), og mener at den andre pæra snart også kan gå. 6500,- vil de ha for å skifte begge.

 

Mekonomen: De ville ikke skifte den da de mente at de måtte gjøre noe høydejustering på data etterpå. Jeg tviler vel litt på at det er så mye justering i etterkant ved pærebytte. Hadde det vært lykta, kunne jeg skjønt det.

 

Snapdrive: 3200,- for en, og 4500 for begge pærene.

 

da blir det nok Snapdrive, og da er det kanskje smart å skifte begge i samme slengen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår